omr Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Jeg byttet fra luft- til vannkjøling her i romjula og etter det har jeg ikke fått pc-en til å funke. Får startet opp, kommer inn i BIOS og så netter den ned. I følge BIOS stiger temperaturer fra romtemp til 99+ på 30 sekunder!! (Selv med vannkjøling) Så: Har jeg kanskje knust kjernen? Er det noe håp eller er det bare å kaste? Den er litt klokket og da er vel garantien å anse som null verdt? Endret 18. januar 2005 av omr Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Kan være at Temp måleren er herpa og siden hovedkortet tror det er over 99 grader så gidder den ikke å starte eller skrur seg av Lenke til kommentar
omr Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Hmm.. Hadde dette kortet inne hos MPX for test uten at de fant noe feil.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg knuste min kjere når jeg skulle sette på kjøleren AMD XP 2500+ dette også. Lenke til kommentar
omr Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Tror nok at kjernen har tatt kvelden ja. Startet opp i går og kjerna ble VARM! Ingen tvil om at det ikke er som det skal. Er det noen vits i å sende det i retur som garantisak? Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Sett på luftkjøleren igjenn.. bare for å teste om tempen stiger like raskt da.. Litt rart at du komme til bios om cpu er død Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 har hatt død cpu (socket A) og da kommer det ingenting... Den første gangen jeg mekka pc så tok jeg for mye Pasta på cpuen så den kortslutta, da hjalp det bare å fjerne det... Se om du har mye pasta på sor rører noen av de dingsene vedsiden av kjernen Lenke til kommentar
omr Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Hmm, forsøkte i går å rense CPU-en for pasta og satte i gang med samme resultat. Men om CPU-en var død, kommer en noen vei i hele tatt da? Problemet er at jeg ikke kommer forbi BIOS, feilmeldinga sier at CPU er overklokka, noe den ikke er. I følge BIOS er det ingen OC nå, har til og med prøved å starte opp på default, etter å ha restarta CMOS, bytta minne osv. Det virker som om det er på grunn av temperaturen på CPU at hovedkortet mitt nekter å starte opp... Lett frustrert nå.. Lenke til kommentar
omr Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Hmm, forsøkte i går p rese CPU-en for pasta og satte i gang med samme resultat. Men om CPU-en var død, kom du noen vei i hele tatt da? Fikk du starta med bare å fjerne pastaen? Problemet mitt er at jeg får en advarsel fra hovedkortet om CPU-overklokking. I følge BIOS er det ingen OC nå, har til og med prøved å starte opp på default, etter å ha restarta CMOS, bytta minne osv. Det virker som om det er på grunn av temperaturen på CPU at hovedkortet mitt nekter å starte opp... Lett frustrert nå.. Ja da, dobbeltpost.. Beklager Endret 19. januar 2005 av omr Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 sry og måtte si dette gi opp greia og få deg et AMD 64 939 system Lenke til kommentar
omr Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Har allerede "gitt opp" og bestilt en AMD 3200+ og et MSI Neo 2-kort. Men det er nå en gang kjedelig å kastet det gamle om det er mulig å få til å funke, broderen er interessert i å kjøpe om jeg får det opp å gå, og da er det jo vert ett forsøk. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Gratulerer med nytt utstyr da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå