Gå til innhold

Har min XP 2500+ tatt kvelden mon tro?

omr

Anbefalte innlegg

Jeg byttet fra luft- til vannkjøling her i romjula og etter det har jeg ikke fått pc-en til å funke. Får startet opp, kommer inn i BIOS og så netter den ned. I følge BIOS stiger temperaturer fra romtemp til 99+ på 30 sekunder!! (Selv med vannkjøling) Så: Har jeg kanskje knust kjernen? :blush: Er det noe håp eller er det bare å kaste? :no: Den er litt klokket og da er vel garantien å anse som null verdt?

Endret av omr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt død cpu (socket A) og da kommer det ingenting... Den første gangen jeg mekka pc så tok jeg for mye Pasta på cpuen så den kortslutta, da hjalp det bare å fjerne det... Se om du har mye pasta på sor rører noen av de dingsene vedsiden av kjernen

Lenke til kommentar

Hmm, forsøkte i går å rense CPU-en for pasta og satte i gang med samme resultat.

Men om CPU-en var død, kommer en noen vei i hele tatt da?

Problemet er at jeg ikke kommer forbi BIOS, feilmeldinga sier at CPU er overklokka, noe den ikke er.

I følge BIOS er det ingen OC nå, har til og med prøved å starte opp på default, etter å ha restarta CMOS, bytta minne osv.

Det virker som om det er på grunn av temperaturen på CPU at hovedkortet mitt nekter å starte opp...

Lett frustrert nå.. :(

Lenke til kommentar

Hmm, forsøkte i går p rese CPU-en for pasta og satte i gang med samme resultat. Men om CPU-en var død, kom du noen vei i hele tatt da? Fikk du starta med bare å fjerne pastaen? Problemet mitt er at jeg får en advarsel fra hovedkortet om CPU-overklokking. I følge BIOS er det ingen OC nå, har til og med prøved å starte opp på default, etter å ha restarta CMOS, bytta minne osv. Det virker som om det er på grunn av temperaturen på CPU at hovedkortet mitt nekter å starte opp...

Lett frustrert nå.. :(

Ja da, dobbeltpost.. Beklager

Endret av omr
Lenke til kommentar

Har allerede "gitt opp" og bestilt en AMD 3200+ og et MSI Neo 2-kort.

Men det er nå en gang kjedelig å kastet det gamle om det er mulig å få til å funke, broderen er interessert i å kjøpe om jeg får det opp å gå, og da er det jo vert ett forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...