Gå til innhold

X700 PRO 256MB vs 6600GT 128 MB

twinsen

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere pcen min, inkludert skjermkort. Skal ha et nvidia4 Ultra (ikke SLI) system som primært vil bli brukt til diverse arbeid som videoredigering, bildebehandling og DTP. I tillegg blir det nok spilling i ny og ne også.

Det jeg nå lurer på er hvilket skjermkort jeg skal velge. Kommer nok ikke til å kjøpe nytt på ganske lenge (etter dette), så det er viktig at det har god fremtidsutsikter.

Valget står mellom to kort som er nesten identisk i pris:

GeForce 6600GT 128MB: ASUS Aeolus 6600GT

Radeon X700PRO 256MB: Sapphire X700PRO

Kom gjerne med forslag på andre kort som ligger i omtrent samme prisklasse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok noen hardbarka ATi fan som holder med på x700 skjønner du..

Men både teknisk og praktisk har 6600 Gt bedre ytelse

Et annet spørsmål blir igjen, hvor mye problemer får du med 6600 GT ? i form av grafikkfeil i forskjellige spill, programmer. Hvordan er kvaliteten/holdbarheten.. En ting mange glemmer ved kjøp av skjermkort.

Naboen klemte til med et 6800 GT GS til 4500 for 1-2 måneder sida.. Han har en del problemer i diverse spill..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Er nok noen hardbarka ATi fan som holder med på x700 skjønner du..

Men både teknisk og praktisk er 6600 Gt bedre ja..

Et annet spørsmål blir igjen, hvor mye problemer får du med 6600 GT ? i form av grafikkfeil i forskjellige spill, programmer. Hvordan er kvaliteten/holdbarheten.. En ting mange glemmer ved kjøp av skjermkort.

Naboen klemte til med et 6800 GT GS til 4500 for 1-2 måneder sida.. Han har en del problemer i diverse spill..

Det virker som nVidia sliter litt mer med kvaliteten på kortene og driverne. Jeg vanker ofte på forumet til Futuremark, og der har jeg lagt merke til at det er betydelig flere med 6800-serien enn X800-serien som har problemer.

En uhøytidelig poll laget av meg om nettopp dette

Jeg vil likevel ikke fraråde en å kjøpe et nVidia-kort.

Lenke til kommentar

6600GT yter bedre en X700PRO, ingen tvil om det. Hårreisende stor forskjell er det dóg ikke.

Jeg har akkurat det X700-kortet du sikter til, og er kjempefornøyd med det, ikke noe krøll med det whatsoever. Har hørt enkelte har hatt problemer med 6600GT-kortene sine, og spesielt det Asus-kortet du nevner, så jeg ville nok valgt et annet fabrikat ihvertfall.

Edit: Forskjellene minker; jeg oppdaterte til Catalyst 5.2 i dag, og spratt opp 238 poeng i 3dmark05 :)

Edit 2: Sjekk forumet her, tell hvor mange innlegg med 6600GT-problemer kontra X700... Rest my case :D

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Edit 2: Sjekk forumet her, tell hvor mange innlegg med 6600GT-problemer kontra X700... Rest my case

Det kan vel være at det er solgt mange flere 6600GT-kort enn X700? I så fall er denne sammenligningen ikke helt rettferdig mot 6600GT.

Catalyst 5.1

Hva er det?

Lenke til kommentar

De fleste som skifter skjermkort nå skifter til et nytt AGP i den "gamle maskina", de kan få seg et GT6600, ingen av de kan prøve X700 - det er kun levert for PCI-E slot. Siden GT 6600 korta er for begge tilkoblinger vil eg tro det er atskillig flere GT6600 kort enn X700 ute.

Kjøpte et Aeolus FX5700LE kort til ei "lekemaskin" til noen unger til jul - de har fått en "støvsuger" i kabinett - bråkebøtte.

I maskina eg bruker har eg prøvd X700 - døde på mindre enn ei uke - nekter maskina å boote (ny install av XP, drivere++ fra kortet kom inn i maskina) Fikk maskina opp å gå med et gammelt PCI kort, har brukt et Gainward Ultra 1960PCX GS i helga (GT6600 VIVO), med EXPERTool og vifta på "dynamisk" er det stille ved surfing / windows bruk - uansett går vifta på et annet nivå enn "støvsugeren" til de små.. selv kontinuerlig på, er den ganske rolig, fikk skryt i en "gruppetest" av GT6600 kort for lavt lydnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...