|Flame| Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Skal man fylle hele systemet med vann før man putter i hardware? Og om man har en helt tett tanke, kan man ha luft øverst i den, eller skal den være helt full? Må man ha noen form for lufteventil på tanken? Om systmet skal startes før hardwaren er satt i, noen som har tips til enkel måte å få strøm til pumpa på? Er vel bare molex kontakt på den? Takker for svar Lenke til kommentar
serok Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 er vanlig kontakt på vannpumpa. pumpa er tatt fra aqvarium vanligvis. vist du har en vanntank kan det gå greit å fylle vann siden. men det forutsetter at du får tanken litt utenom kabinettet. ellers blir det lit søl. ta for all del ingen sjangser på å søle på hk ++ jeg fylte veske på vanntanken inni kabinettet det gikk bra. sølte litt i bunnen av kabinettet men tørket det bort før oppstart. lykke til med vannkjølingen. Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Men, kan systemet startes uten vann i slangene? Bare i tanken. Og da er det seff luft i slangene, men det gjør vel ikke noe, vannet kommer vel høveli raskt rundt. Og, det gjør vel ikke noe at det er luft øverst i tanken? Så lenge slangene er i bånn. Forresten, hva er smartest kretsløp? tank --> radiator --> cpu --> tank eller tank --> cpu --> radiator --> tank Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Bare pass på at du ikke tørrkjører pumpa. Lenke til kommentar
serok Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 jeg liker best tank-radiato-cpu-tank du klarer ikke å få vanntanken under romtemp likevell. så å kjøle ned den er bortkastet. det viktige er vell å få kaldest muli vann til cpu... Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Akkurat det jeg trodde og, så bare en tegning fra swiftech med oppsatt system, og der var det pumpe --> cpu --> radiator --> pumpe , så jeg ble usikker :razz: Takk for svar Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 ...du starter pumpa før du slår på maskina! -slik at du ikke tørrkjører vannkjølinga! (Kjøpte strømbryter til pumpa på biltema som jeg monterte i front i kabinettet :smile: Tanken fyllte jeg utenfor kabinettet, men måtte etterfylle da vannslangene tok en del av vannet etter oppstart'n. Bare vær forsiktig så du ikke søler på hw, og at alt er tørrt før du starter. [ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-06-14 00:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå