Gå til innhold

Hvilken harddiskprodusent foretrekker dere?

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WD med raptor. Rask disk, har en filserver og, men der bruker jeg litt forskjellig, har nå 2xWd i den og 4xSamsung. WD raptorr'en har bra ytelse, og har gummioppheng på den, så hører ikke noe fra den. I servern er det en helt annen sak, den bråker mye, men er ikke så nøye da den er gjemt bort.

Lenke til kommentar
Samsung: Stille som fy, men bråker litt mye når den har mye å gjøre. Dessuten er kvaliteten på topp.

Må si meg enig her. Dessuten er den (jeg har) også god og kald, i forhold til f.eks. Seagate-disken som holder ca. 10 grader mer.

Kan ikke si jeg merker Samsung-disken så veldig når den jobber heller...

Lenke til kommentar

Har personlig erfaring med WD og Seagate. Syns alle untatt Raptor 36GB har vært svært støysvake, og har ikke hatt problem med noen disker i det hele tatt.

Har/Har hatt WD1200JB IDE, Raptor 36GB, Seagate 200GB S-ATA, Seagate 200GB IDE.

I moren min sin PC satte jeg inn en Samsung 80GB IDE med Noiseguard, denne virket veldig fin og støysvak også.

Jeg har foreløpig vært heldig og har aldri opplevd diskkrasj av noe slag. Akkurat nå har jeg Raptor og 200 Seagate inni en trang Shuttle SN95G5, så da får vi se om ~40 grader på diskene gjør sitt til at hellet mitt forsvinner.

Lenke til kommentar

Har selv 2 x WD Raptordisker, 2 x WD PATA, 2 x Maxtor SATA og 1 x seagate SATA og (snart) 2 x Seagate (er på veg i posten).

De to WD PATA-diskene bråker så jæ...g at jeg har sett meg nødt til å bytte dem ut. Og jeg valgte å bytte dem med to fra seagate. De diskene jeg er mest fornøyd med er utvilsomt Raptordiskene og disken fra Seagate. Jeg vil ikke anbefale Maxtor. Flere jeg kjenner har hatt problemer med disse.

De neste diskene jeg kommer til å kjøpe er mest sannsynlig Seagate.

XenZor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...