Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL debbatten forsetter !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-13 21:14, Kjetil Lura skrev:

bør vel ikke begynne å syte nå,men vent til noe konkret er kommet fra telenor.

Kjetil

Enig med Kjetil. Ikke ta sorgene på forskudd, det tjener ingen noenting på. Vent å se hva teleselskapene gjør. Kanskje det bare er media så blåser opp om dette, man vet aldri.

Lenke til kommentar

Hvis dem skal innføre slike regler så faller jo konseptet med 384/128 704/128 1024/256 bort.

Hva skal man med en 1mbps linje hvis man ikke kan laste ned mer enn ca 1GB i mnd??

Jeg lastet jo ned mer med ISDN.

Hvis noe sånt kommer,så hopper jeg over til SDSL eller flytter til Sverige :smile:

Mio

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 23:04, Nostradamus skrev:

Quote:

Den 2002-06-13 23:00, Hotbox skrev:

Det er nok slike tilfeller de har i kikkerten...

LOL.. Han der har fritidsproblem...

hehehe jaja men han betaler jo får linja....

Selv har jeg 704 kbs og betaler for 704 kbs så skal jeg alltid ha muligheten til og laste ned med 704 kbs ...

Lenke til kommentar

Quote:

Selv har jeg 704 kbs og betaler for 704 kbs så skal jeg alltid ha muligheten til og laste ned med 704 kbs ...

Skjønner det og er 100% i mot tellerskritt eller volumtakst på bredbånd. Skal selv ha bredbånd når det blir tilgjengelig på denne møkkaplassen og da har jeg lite lyst til å betale for hva jeg laster ned (blir MYE DivX++).

Men så mye som han hadde lasta ned/opp var ekstremt synest jeg..

Lenke til kommentar

Han brukte DUmeter.

1 GB / måned er jo ingenting! Jeg ligger på ca. 250 MB i døgnet til vanlig.

For eksempel er forsiden til VG på nærmere en halv megabyte. 10 sidevisninger der blir ca. 5 MB. 1 GB blir da ca. 67 sidevisninger per dag. Og det er bare på VG.

Så kommer litt mail, noen hjemmesider, litt webTV.

450 Kb webTV fra TV2 i et minutt blir ca. 3,3 megabyte.

10 minutter blir 33, 30 minutter 99. Ser du på nyhetssendingene til TV2 én gang om dagen (30 minutter), går det altså 10 - 11 dager før du har lasta ned 1 GB.

Nei, skal det være grenser på datamengden, skal det være realistisk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 00:40, Kjetil Lura skrev:

hasuwest hva er det du laster ned som er så mye plasskrevende?

Joda, det blir nok av DivX filmer fra Imesh :smile:, men det største problemet er at jeg alldri har tid til å se på noen av de :sad:. Men det trapper seg nok ned litt ja.. Men det jeg ikke liker er at jeg må enten velge å kunne spille CS eller laste ned.

Lenke til kommentar

Hehehe F.eks nå har eg 29 filmer som eg ikke har brent enda det har eg lastet ned i løpet av en uke.

Laster ned mye musikk og hører så å si hele tiden på web radio. maskinen har eg ikke slått av siden eg fikk bredbånd som var 12.04.02.

Eg klarer ikke å la maskinen stå uten å laste ned noe.

som sagt har eg lastet 118gb og lastet opp 92gb i 1.5 mnd!!!! det er j***a mye det!!! Nesten litt stolt!!

Slikt er det når du går fra 56k modem til 2mbit adsl fra nextgentel.!!

Lenke til kommentar

Quote:

Hva skal man med en 1mbps linje hvis man ikke kan laste ned mer enn ca 1GB i mnd??

Bedre med 1/mbit med volumbetaling, enn en strupet 384 kbit linje med fri nedlasting. Med volumbetaling kan du få en hurtigere linje tilgjengelig, ergo slipper du man at det tar evigheter å laste ned ting.

Lenke til kommentar

Quote:

HAHA, you wish. Kapasiteten er selvfølgelig overbooket, ønsker

du en linje hvor du har en garantert båndbredde må du betale fett for det. Sjekk bare prisene på hva en linje for bedrift koster. Sammenlign nettet til Telenor på http://www.nextbone.net og begynn å regn på antall kunder Telenor har. Selvfølgelig er ikke Telenor sitt nett dimensjonert for at alle kundene skal kunne dra maks samtidig, hadde det vært det hadde ADSL vært jæææælig mye dyrere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 23:54, SnowDOG_ skrev:

Han brukte DU Meter!! Meget bra prog!

Har selv lastet ned 118gb og lastet opp 92gb

hehe og det på 1.5 mnd!!!

Herregud, er det rart Telenor vil ha volumtaksering? Du kan ikke forvente å laste ned/opp 100GB i måneden for noen få hunderlapper. Båndbredde koster faktisk penger, spesielt til andre kontinenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...