Gå til innhold

Random minimizering av spill!

Malvado

Anbefalte innlegg

Sitter med et litt merkelig problem som jeg ikke helt finner løsning på og håper selvsagt på at noen av dere har vært borti liknende problem.

Skjermkortet mitt, et ati x800pro har en viss tendens til å plutselig minimizere spill vinduet og hopper tilbake til windows, spillet går fortsatt i bakgrunnen og det er fult mulig å gå inn i det på nytt men det er fryktelig kjedelig da dette skjer i ny og ne.

Sitter med et middels overklokket systemen, men har også prøvd å kjøre på normal hastighet og det skjer da også, så det kan umulig være pga dette, har selvsagt fjernet så godt som mulig alt spor av gamle drivere (gef 4) til og med i Cab fila til windows, og kjører med siste driver fra ati (5.1) uten noe forbedring.

Minimizeringa skjer hyppigst når jeg ikke er borti datamaskinen, men kan også intreffe midt i en deathmatch i half life 2(ikke så ofte) om jeg står og sniper litt.

Har tenkt litt på at det kanskje kan være et problem med psu, men MBM5 gir ikke noen feilverdier og 12v holder seg stabilt på ca 12,10 til 12,01 så det er vanskelig å si at det er det som er hovedproblemet (15a på 12v), her er uansett spesifikasjonenen på pcen :

Amd Xp-m : 2400Mhz (220*11) Stabilt (Testet med Prime95 i 48timer). 38C Idle 44Load

Hk : Nf7-S V2.0 Bios : Siste versjon fra abit.

Minne : 2xCorsair xml 4000 a 2,5-4-4-11 (512) i Dual Channel + 1x512 Corsair (samme type og hastighet).

Os disk : WD Caviar 80Gb, 8Mb Cache.

Psu : Northq 4001.

Skjermkort : His IceqII X800Pro ( ikke moddet til 16 pipes)

Formatering er forsåvidt en siste løsning, ønsker helst andre alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg kan tenke meg att det er ett programm som prøver og fortelle deg noe, Det kan være MSN som plopper og sier noen har logget på, den er vekk når spillet har lagt seg i bakgrunne. eller ett annet programm som gjør det samme.

Prøv og slå av alle programmer på oppgavelinjen. (Msn, Skype, Antivirus, Firewall)

Spiller du på internett må du ikke slå av firewallen men konfigurere den så den ikke gir deg meldinger ved inbrudsforsøk.

Lykke til

Ivan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...