gwh Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Topic sier vel det meste. Lefdal selger D70 m/ 18-70 linse til 12000,- mens Nomatica selger samme pakke til 9763,- inkl. mva. Er dette en ypperlig anledning til å bruke Lefdals prisgaranti, eller er det ting som jeg ikke er klar over? Lenke til kommentar
iwaage Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Dersom Nomatica er et norsk firma, og har kameraet på lager, skal prisgarantien gjelde. For meg virker det som om Nomatica er et fransk selskap (etter den lille kontaktinfoen jeg klarte å finne på hjemmesiden deres). Merket meg også at flere av prisene er oppgitt uten mva. Det er også verdt å merke seg at det kommer frakttillegg som må legges til prisen fra nomatica. Lykke til med kjøpet uansett hvor du handler. hilsen en som har "loppet" Lefdal for penger flere ganger Lenke til kommentar
gwh Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Nomatica er en fransk butikk som har sider he i Norge, men selve lageret/kontor befinner seg i Frankrike hvis jeg også har forstått riktig. Jaja, får se hvordan prisene utvikler seg, så får jeg heller kjøpe av de franske websidene deres og heller få det levert til svigers på bondelandet i Frankrike når jeg drar på påskeferie dit :-) Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 nei, den gjelder ikke siden det er en fransk butikk. har faktisk hørt om tilfeller hvor folk sleit med å få penger tilbake når de sammenlignet med spaceworld fordi nettadressen deres er myspaceworld.COM ... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Topic sier vel det meste.Lefdal selger D70 m/ 18-70 linse til 12000,- mens Nomatica selger samme pakke til 9763,- inkl. mva. Er dette en ypperlig anledning til å bruke Lefdals prisgaranti, eller er det ting som jeg ikke er klar over? Regelen gjelder ikke for Nomatica, siden de har lager/kontor i Frankrike - men det finnes jo en rekke andre butikker i Norge som selger pakken billigere enn 12.000. Den selges f.eks. til 9990,- på Japan Photo: http://www.japanphoto.no/default.asp?file=...asp?PK_Menu=122 Med 150% prisgaranti vil du da få igjen ca 3000kr. Edit: Litt usikker på dette siden det står 9990,- på både D70 og D70m/18-70-kit, men jeg mener likevel å ha hørt at prisen er 9990,- for kit... Endret 18. januar 2005 av anderfo Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Lefdal og prisgaranti er en fin ting... :!: Lefdal hadde SanDisk Ultra II 1GB CompactFlash 60x, til 1595,- pr stk. Dette fant jeg et annet sted til 829,- pr stk. Differansen er 766,- Med Lefdals prisgaranti fikk jeg tilbake 1149,- Prisen jeg betalte til slutt: 446,- Ingen verst pris det vel? Skulle være unødvendig å si at jeg kjøpte 2 stykker.. har jo 2 kameraer, så det passet svært bra, kan man si... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Lefdal og prisgaranti er en fin ting... :!: Lefdal hadde SanDisk Ultra II 1GB CompactFlash 60x, til 1595,- pr stk. Dette fant jeg et annet sted til 829,- pr stk. Differansen er 766,- Med Lefdals prisgaranti fikk jeg tilbake 1149,- Prisen jeg betalte til slutt: 446,- Ingen verst pris det vel? Skulle være unødvendig å si at jeg kjøpte 2 stykker.. har jo 2 kameraer, så det passet svært bra, kan man si... Synd at Lefdal i Trondheim ikke har noen kort større enn 512MB. De har ikke engang vurdert å ta inn 1GB- eller 2GB-kort. Billigste i prisguiden nå er it24.no med 798kr. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Prisgarantien gjelder ikke mot nomatica, da denne er en utenlandsk butikk. Når det gjelder andre butikker, så pass på at varen er på lager på det stedet dere vil ha prisgaranti mot. Lenke til kommentar
sinnataggen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Topic sier vel det meste.Lefdal selger D70 m/ 18-70 linse til 12000,- Hvilken lefdal butikk er dette? Har sjekka opp på japanphoto.no og det stemmer at det koster 9999,- med 18-70 linse. Dersom det er en feil, gjelder dette tilbudet likevel, siden de har publisert det. Hvis ikke er det brudd på markedsføringsloven, så vidt jeg vet. Det vil jo si at man kan kjøpe kameraet til 12000 hos lefdal, gå bort til en av pc'ene i butikken og vise dem tilbudet hos japanphoto.no og få 3000 kr tilbake. Dvs. du kjøper D70 med 18-70 linse til 9000 kr. Bedre tilbud tror jeg du skal lete lenge etter... Endret 27. januar 2005 av sinnataggen Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Lefdal ALna solgte for 11995,- tidligere denne uken. Så løp og kjøp.... :-) Lenke til kommentar
Msport Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Har Lefdal fjernet prisgarantien? Kan ikke finne noe mer om den på nettsidene til dem. Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Lefdal har prisgaranti med har fjernet det fra all markedsføring da det ikke er lov å bruke prisgaranti i Norge. De har måttet betale store bøter for dette tidligere. På samme måte med Elkjøp også. De har ikke prisgaranti, bare 30 dagers returrett - noe som da tilsvarer prisgaranti kan man si. Elkjøp tar sin dyrere vare "tilbake" samtidig som de selger den til den lavere prisen, med andre ord; kunden får penger tilbake. Finurlige ting dette ... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Lefdal har prisgaranti med har fjernet det fra all markedsføring da det ikke er lov å bruke prisgaranti i Norge. De har måttet betale store bøter for dette tidligere. På samme måte med Elkjøp også. De har ikke prisgaranti, bare 30 dagers returrett - noe som da tilsvarer prisgaranti kan man si. Elkjøp tar sin dyrere vare "tilbake" samtidig som de selger den til den lavere prisen, med andre ord; kunden får penger tilbake. Finurlige ting dette ... Elkjøp og lefdal har prisgaranti så det holder. De har derimot fått forbud mot å annonsere den. At den ikke annonseres lenger betyr IKKE at den ikke eksisterer, og alle kunder er velkomne til å fortsette å bruke garantiene Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Lefdal har prisgaranti med har fjernet det fra all markedsføring da det ikke er lov å bruke prisgaranti i Norge. De har måttet betale store bøter for dette tidligere. På samme måte med Elkjøp også. De har ikke prisgaranti, bare 30 dagers returrett - noe som da tilsvarer prisgaranti kan man si. Elkjøp tar sin dyrere vare "tilbake" samtidig som de selger den til den lavere prisen, med andre ord; kunden får penger tilbake. Finurlige ting dette ... Elkjøp og lefdal har prisgaranti så det holder. De har derimot fått forbud mot å annonsere den. At den ikke annonseres lenger betyr IKKE at den ikke eksisterer, og alle kunder er velkomne til å fortsette å bruke garantiene Nettopp! De bruker ikke ordet "prisgaranti" men de tar retur på varer/gir kompensasjon på prisdifferanse. Det var poenget mitt ! Prisgaranti er i bunn og grunn en lumsk greie, de har fått heftige bøte på dette tidligere pga. markedsføring så de har fjernet ordet fra all markedsføring. Litt morro, i og med at Lefdal legger så pass mye trøkk på "150% prisgaranti" - nesten i logoen sin. Prisgaranti synes jeg er absolutt en fordel, men at de har det men ikke kan si det gjør det hele litt morsomt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Nei nei. Lefdal har jo ingen returrett. men de har prisgaranti for det, selv om de ikke aktivt annonserer den. Man trenger ei heller å begynne å prate om 30 dagers retur for å få prisgaranti hos elkjøp. EDIT: Men nå bare kverulerer jeg Endret 17. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Nei nei. Lefdal har jo ingen returrett. men de har prisgaranti for det, selv om de ikke aktivt annonserer den. Man trenger ei heller å begynne å prate om 30 dagers retur for å få prisgaranti hos elkjøp. EDIT: Men nå bare kverulerer jeg Nei, heller ikke jeg skal kverulere. Poenget mitt var det morsomme i alt dette: - Elkjøp har ikke returrett, men praktiserer denne gjennom sin 30 dagers returrett. - Lefdal er "returrett kongen" og har returrett men får ikke lov å si det. Sier meg enig i deg Alastor :-) De fleste har jo en eller annen form for returrett/prisgaranti så dette er ikke noe spesielt for Dixon familien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå