Xecuter Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Fins det emulatorer som gjør at man kan kjøre PC programmer? Tenker på noen små programmer slik at xboxen klarer det. har hørt at den klarer ikke kjøre krevende programmer fordi den må "oversette" *.exe til *.xbe. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har ikke gjort det selv, men regner med at du må kjøre linux og bruke et eller annet emulatorprogram. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Har ikke gjort det selv, men regner med at du må kjøre linux og bruke et eller annet emulatorprogram. var det ikke det jeg sporte om? emulatorer? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Mulig vi snakker litt rundt hverandre. Det jeg mente var at jeg tror ikke det finnes noe slikt program som du kan starte fra evox, avalaunch el. Om det finnes er det trolig laget til linux for xbox, dvs. at du må kjøre linux på xboxen din og så starte et linuxprogram som kan kjøre pc-programmer. Når du skriver pc-programmer legger jeg til grunn at du mener windows-programmer for pc. Et program som "oversetter" .exe til .xbe tror jeg ikke finnes. Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvis det er noen ganske gamle dos program du vil emulere, så har du jo dosxbox. Eneste du kan bruke hvis du ikke vil legge inn linux. Hvis du evnt skal legge inn linux, vil jeg anbefale GentooX og legge inn wine. Nå skal det sies at xboxen ikke er spesielt kraftig. Klarer fint å emulere mirc, men tyngre programmer bruker den laaang tid på å laste inn. Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er ett prosjekt som jobber med å kjøre Win CE på Xbox, dem har lyktes med å lage en utgave som "fungerer" men langt ifra perfekt. Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Vel, den WinCe saken er vel heller død, var jo en morsom liten ting.. selv uten musepeker Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Virker som dem har tenkt å sparke liv i det igjen her Lenke til kommentar
vizit Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Du kan putte in xp osv inn på bozen din,men da må du oppgradere minne på xboxen din. Se litt rund på www.xbox-scene.com Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hmm, nå ble jeg nysgjerrig.. Når fikk man til å kjøre xp på xbox?? Hvis du ikke snakker om å emulere det i linux, uans så ser jeg for meg det; xp emulert i linux på en p3 733/1,4 med 128mb ram.. Xp alene er jo veldig glad i bare 128mb minne. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Lastet ned DOSbox og Cxbx men jeg fikk det ikke helt til og virke... noen som vet om tutorails et sted? Lenke til kommentar
vizit Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvis du gjør det jeg sa,så kan du spille vanlig pc spill,som w3 og cs osv. Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) vizit : slutt å vær tåpelig! DosXbox CxBx er bare til å kjøre xboxspill på pc, men funker ikke. Kun Turok (som jeg vet om) som man har klart å starte. Endret 25. januar 2005 av _LA_ Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Om vizit selv hadde giddet å lese innlegget om Xp på xbox som han henviser til så finner man fort ut at dette er ganske døfødt prosjekt. Linux er det eneste OS'et som kjører smooth på en Xbox foruten Xbox apps. Har du i tillegg 128mb så er det faktisk imponerende bra. Lenke til kommentar
vizit Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Les her så trekker dere kanskje tilbake dere har sagt! Trykk Her Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Her må du hjelpe meg, jeg finner ikke noen som har lyktes med å kjøre XP på Xbox på en fornuftig måte og noenlund ok ytelse. Men det er masse poster som sier det motsatte ... Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Og ja, w3 og cs osv vil nok starte med 128mb ram og _uten_ skjermkort driver.. iaff være spillbart.. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hadde du en link til en guide hvor noen hadde fått dette til? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Der ligger jo en del filer ute med navn som: pcsxbox v13 + diablo PCSXBOX- Vagrant Story osv... Hva er disse filene for noe da? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er for og kjøre xboxspill på pc. Men (som sagt tidligere) fungerer (nesten) ingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå