JZA Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=171462&cat=112 Netcom gjør ikke som mange andre, å lar kundene betale for at momsen har økt med 1%. Gratulerer Netcom. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det noen andre teleselskaper som har latt kundene betale dette direkte? Skulle bare mangle spør du meg..... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Tja, er jo veldig greit, praktisk sett, å senke prisen med 1% akkurat nå. Lenke til kommentar
dookie Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det noen andre teleselskaper som har latt kundene betale dette direkte?Skulle bare mangle spør du meg..... Jupp.. Telenor gjøre det. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det noen andre teleselskaper som har latt kundene betale dette direkte?Skulle bare mangle spør du meg..... Kvifor skulle det berre mangle at teleselskapene skulle ta støyten sjølv? Er det nokon anna bransje som gjer det? mvh JanEirik Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ja, Der jeg er ansatt (omsetter for ca 250 mill) gjør det. (Også alle underlev vi har)..... Vi beregner dette inn som svikt i inntjeningen for i år...... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Så hvorfor har jeg feks. alltid måttet betale 24% mva. på alt hardware utstyr jeg har kjøpt i den siste tiden. Hvorfor har jeg betalt 12,5%mva. på alle matvarer jeg har kjøpt? Det er jo vanlig ifølge noen her at bedrifter tar mva'en på egen kappe. Jeg ønsker gjerne navn på bedrifter som ikke tar moms på sine varer slik at jeg kan begynne å handle der i stedet. Personlig vil jeg jo spare tusener på dette! Lenke til kommentar
Andy07 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Dookie..... Kan ikke se at telenor har økt prisen på sine abo.... Lenke til kommentar
Angelheart Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Neida, Telenor har heller ikke økt sine priser som følge av momsøkningen. Det er kun prisen på et par tilleggstjenester (bla. Tvilling, tror jeg) som har hatt endring som følge av dette. Tror dette er ganske vanlig over det hele. 1% er ikke den helt store utgiften for de fleste selskap....... Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hehe tror ikke de taper så veldig mye på det. Skulle bare mangle. Har høye nok priser fra før Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 bra gjort av netcom dette her Lenke til kommentar
tkm Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvorfor har jeg betalt 12,5%mva. på alle matvarer jeg har kjøpt? Har du betalt 12,5 % på matvarene du har kjøp, så har nok krav på noen kr igjen. MAtmomsen var på 12 % før nyttår Lenke til kommentar
So|o Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Er det noen andre teleselskaper som har latt kundene betale dette direkte?Skulle bare mangle spør du meg..... Jupp.. Telenor gjøre det. Telenor mobil har da ikke satt opp prisene i forbindelse med den økte momsen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Neida, Telenor har heller ikke økt sine priser som følge av momsøkningen. Det er kun prisen på et par tilleggstjenester (bla. Tvilling, tror jeg) som har hatt endring som følge av dette.Tror dette er ganske vanlig over det hele. 1% er ikke den helt store utgiften for de fleste selskap....... Har heller ikke sett noen selskap som har satt opp prisen direkte, men det medfølger vel heller at de ikke setter ned prisen like fort som de ville ha gjort, da det er det som er mest vanlig i dette markedet. Når det gjelder den ene prosenten så kan jeg ikke skjønne hva du mener med å si at den ikke utgjør den store utgiften "for de fleste" selskaper. 1% er nå 1%. Hadde man 6% avanse på varen før nyttår, så har man bare 5% nå hvis man ikke hever prisen. Omsetter man for 100 Millioner i året så er det da snakk om 1 Million i tapt inntekt. Kom ikke her og fortell meg at det ikke merkes med mindre man da tjener penger som gress. -KJ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Nettbutikkene har jo gjerne en snittfortjeneste nede på 10% (og gjerne enda lavere). Da utgjør 1% ekstra moms ganske så av inntekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå