Gå til innhold

Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720 Erfaringer?

Algron

Anbefalte innlegg

Du skal kunne opnå det samme med en hard reset;

Hold inne Av/på-knappen og reset knappen samtidig i 10 sekunder.

PDA skal da bli satt tilbake i slik den var fra fabrikk. Alle registrysettinger og allt annet som lå i RAM skal ha blitt borte. Det som ligger i flashminne vil fortsatt være der, men evt. programvare må installeres på nytt pga. manglende filer og registrysettinger.

Regner med et det du forsøkte var en soft reset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal kunne opnå det samme med en hard reset;

Hold inne Av/på-knappen og reset knappen samtidig i 10 sekunder.

PDA skal da bli satt tilbake i slik den var fra fabrikk. Alle registrysettinger og allt annet som lå i RAM skal ha blitt borte. Det som ligger i flashminne vil fortsatt være der, men evt. programvare må installeres på nytt pga. manglende filer og registrysettinger.

Regner med et det du forsøkte var en soft reset.

Interesant - dette med hard reset. :thumbup: Hvorfor kan de ikke skrive sånt i dokumentasjone som førøvrig ikke er vært papiret den er skrevet på men slik er det vel med det meste av denslags om dagen. Hadde sluppet å bekymre meg.

Ja, jeg prøvde både soft reset og reset med knappen i hullet i enden. Soft reset er forøvrig en del av installeringsprosedyren for ozVGA. Hard reset metoden kan være grei å ha til en annen gang - liker å teste ting. Nå har jeg synkronisert alt og funnet ut at synkroniseringer også brukes til å legge inn programmer noe jeg ikke kunne lese meg til i dokumentasjonen som fulgte, igjen :thumbdown:

Ja, ved å ta ut batteriet og la backup batteriet lade seg ut over natta (holdt ikke med 2 timer), starter den opp som første gang med aktivering/kalibrering av skjermen og det hele. Alt som var lagt inn/satt opp måtte legges inn på nye, men det var ikke stort - takk og pris, og nå er det synkronisert med PC'n. :)

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg endelig FS720 pda'n min. Men jeg leser i bruksanvisningen at batteriet skal lades i 12 timer første gang. Kan jeg bruke den mens den lader første gang, eller må jeg vente i 12 timer før jeg kan slå den på? ( det er jo skikelig pining).

jorns

Lenke til kommentar

Ble litt nyskjerrig, og fjernet batteriet helt fra min 720. Pass på å skyve den røde bryteren tilbake, og sett på dekslet. Så satte jeg den i craddelen, og den funka :)

Batteristatusen sier "AC only", og 100% på backup batteriet.

Da kan du sette hovedbatteriet i den separate ladeslotten bak den gjennomsiktige plastplata (pass på å sette det godt i og låse ved å trykke det inn mot plastplata).

Da skal batteriet lades, mens du kan bruke den. Pass bare på at den har kontakt, ellers så er det hasta'la'vista temmelig kjapt...

Nå vet jeg ikke tilstanden til backup batteriet når den er ny, så du bør sikkert la den så en stund så dette får ladet seg opp også. Ellers klarer den ikke å holde på innstillingene.

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg endelig FS720 pda'n min. Men jeg leser i bruksanvisningen at batteriet skal lades i 12 timer første gang. Kan jeg bruke den mens den lader første gang, eller må jeg vente i 12 timer før jeg kan slå den på? ( det er jo skikelig pining).

jorns

Jeg tror ikke den tar noen skade hvis du bruker den mens du lader, jeg brukte den mens den ladet uten problemer :)

Lenke til kommentar

Den blir ikke ødelagt, men enkelte typer batterier liker kontinuerlig lading for å få ut maks ytelse, og noen batterier er sårbare på dette ved første gangs lading. NiCd er vel det værste eksemplet her, men er usikker på egenskapene til forskjellige batterier. Så jeg tar ingen sjanser på første gangs lading, slik at jeg får maksimal ytelse ut av det jeg har betalt for...

Det er enten LiIon eller NiMH mener jeg som faktisk får bedre ytelse etter som de har blitt kjørt gjennom noen utlading-lading sykler.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen ( Det sto faktisk i bruksanvisningen at man skulle lade den i 12 t. før man brukte den "mobile", og da er det jo greit å ha kabelen tilkoplet, det skal ikke ha noe si).

Men nå har ett nytt problem dukket opp. Jeg har kjøpt med et Compact Flash Type "1", 1GB, men jeg får beskjed om at enheten kjenner ikke igjen kortet. Støtter ikke FS720 CF type 1 kort?

Jeg var i kontakt med komplett.no og de sa at så det var ikke noe forskjell, og de var kompatible om hverandre. Er dette feil? Må jeg sende tilbake CF kortet?

(Faktisk når jeg har kortet inne og starter opp pda'n så vil den ikke starte, den blir bare hengende med ett bakgrunnsbilde av 2 delfiner og tastaturet i fryst tilstand).

Neoen som har opplevd det samme og løst det?

Jorns

Lenke til kommentar

Ok, ja jeg har en alt-mulig-rart-kortleser montert under Linux, men jeg må bare huske hvordan jeg formaterte fat-16 under linux.

Takk for hjelpen så langt.

At last, jeg formaterte det som Fat 16 og da gikk det bra. Tusen takk for hjelpen nok en gang.

Kommer sikkert flere spørsmål etter hvert :-) ....

Hmm, jeg sliter fortsatt med CF-kortet. Det funker fin i et digitale kameraet (Canon), og det funker bra i Linux, men på pda'n så får jeg spørsmål om "Unrecognized card" og de ber meg skrive inn navnet på enhetens driver for dette kortet.

Det er så rart for i går så funket det, men når jeg tok den ut av dockingstasjon så tok jeg en "Reset" på pda'n ( fordi jeg hadde gjort så mye tull med instillingene til det trådløse nettet ) og etter det har det ikke funket igjen. Har forsøkt å formatere det igjen utan at det hjalp.

Jorns

Endret av jorns
Lenke til kommentar
Vel, ifølge DinSide så støtter den ikke MMC.
Men enda mer positivt er det at maskinen har plass til både SD- og Compact Flash-minnekort.

Det stemmer ikke. Enheten støtter MMC, SD og Compact Flash Type II. Har selv et MMC-kort i min. Et MMC-kort på 1 GB er på tur hjem til meg med posten. Jeg informerer om det går tregt eller ikke når jeg får det :).

Forandring i planene. Min PDA har nå en fin liten brist i skjermen, og må på reparasjon. Ble også noe tull i bestillingen av MMC-kortet. Et SD-kort på 1024 MB skal istedenfor bestilles :).

Lenke til kommentar
Bruker ett 1GB Twinmos SD-kort i min, og har ikke noen problemer. Har ikke forsøkt med CF ennå.

Ikke prøv heller. Jeg sliter skikkelig. Når jeg prøver ett 256MB kort fra Crucial så finner pda'n det med en gang. Men prøver jeg ett 1GB fra Kingston så får jeg spørmål om hva slags kort det er hver gang jeg setter det inn. Og det kommer aldri inn i utforsker. Men det som er rart er at det funket i går før jeg tok en Reset av pda'n ( og kortet er ikke ødelagt for det funker i Linux og Canon kamera ) *Strange*

Og jeg har formatert det både i Linux og i kamera med Fat16 filsystem, men ikke noe liv i pda'n for det.

Endret av jorns
Lenke til kommentar
Eneste jeg har hørt er at Kingston sitt 1GB kort kan være en smule kresent... Nikon D70 takler blant annet ikke dette.

Ja du har nok helt rett i at det er kresent. Jeg prøvde samboeren min sitt kort, ett Twinmos 70X 1GB og det funket bra, samt som jeg nevnte før her, at også ett 256MB Crucial kort funket.

Jeg får sende det tilbake og heller bestille ett TwinMos kort.

Jorns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...