mikaragua Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Vel, ifølge DinSide så støtter den ikke MMC. Men enda mer positivt er det at maskinen har plass til både SD- og Compact Flash-minnekort. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Vel, ifølge DinSide så støtter den ikke MMC.Men enda mer positivt er det at maskinen har plass til både SD- og Compact Flash-minnekort. Det stemmer ikke. Enheten støtter MMC, SD og Compact Flash Type II. Har selv et MMC-kort i min. Et MMC-kort på 1 GB er på tur hjem til meg med posten. Jeg informerer om det går tregt eller ikke når jeg får det . Lenke til kommentar
Algron Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Vel, ifølge DinSide så støtter den ikke MMC.Men enda mer positivt er det at maskinen har plass til både SD- og Compact Flash-minnekort. Det stemmer ikke. Enheten støtter MMC, SD og Compact Flash Type II. Har selv et MMC-kort i min. Et MMC-kort på 1 GB er på tur hjem til meg med posten. Jeg informerer om det går tregt eller ikke når jeg får det . Takker Lenke til kommentar
thrill Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har ikke dennne selv (ennå), men har den i bestilling. Våger allikevel å svare basert på bakrunn av tester og foruminnlegg jeg har funnet. 3. Når Windows Mobile 2005 kommer, kan man da avinnstallere Windows Mobile 2003 og innstallere Windows Mobile 2005? Operativsystemet til PPC'er kan ikke kjøpes på CD fra Microsoft. Tror det fungerer mer som en slags firmware. Produsenten må velge å slippe en oppgraderingspakke for den aktuelle modellen. Dvs. at for denne PDA er dette opp til Fujitsu-Siemens. Spørsmål om hva de skal gjøre når den tid kommer har de valgt å overse i likhet med andre produsenter. 8. Er batteri-levetiden bra? Relativt bra i sin klasse. Som for alle PDA'er bruker WLAN og BT mye strøm (særlig WLAN) og reduserer brukstid ganske mye. 12. Man vel kan innstallere Opera på den? PIE ( = Pocket Internet Explorer ) har svært begrenset funksjonalitet. Tror ikke det finnes noen gode freeware-browsere til PPC heller (selv om Firefox har vært nevnt for fremtiden). NetFront 3.1 (ca. 30$) pleier å bli trukket frem som et bedre alternativ. Forøvrig mangler både Pocket Excel eller Pocket Word svært mye av funksjonaliteten du finner i standard PC versjoner (bl.a. støttes ikke grafikk i dokumenter). Alternativer finnes å kjøpe på nett. 16. Noen som vet om noen tester av den? http://www.digit-life.com/articles2/fujits...emens-loox-720/ Et eget forum for Pocket Loox finner du på; http://www.firstloox.org/ Her finner du også en test, men kanskje ikke fullt så objektiv? En egen tråd med oppramsing av bugs ligger også her. Vedrørende MMC. Hvorfor dette fremfor SD? Har inntrykk av SD er mer utbredt? Mvh Jan Lenke til kommentar
bengh Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Vel, ifølge DinSide så støtter den ikke MMC.Men enda mer positivt er det at maskinen har plass til både SD- og Compact Flash-minnekort. Det stemmer ikke. Enheten støtter MMC, SD og Compact Flash Type II. Har selv et MMC-kort i min. Et MMC-kort på 1 GB er på tur hjem til meg med posten. Jeg informerer om det går tregt eller ikke når jeg får det . Takker Har et 1 GB SD kort i min (Memory Corp). Har ikke merket at den er blitt noe tregere etter at jeg satte det i. Har forøvrig også et CF kort (Twinmos) på 512 MB. Hvorfor skulle det bli tregere. Dette er kort som fungere som en harddisk og er ikke en del av arbeidsminne. Ellers er det noe rart med min der jeg setter i SD-kortet. Kretskort-filmen her er bøyd ut mot SD-kort holderen. Det ser ut som mikrofonen som sitter på innsiden og som er hvit, har noen små plastpinner som ikke helt passer inn i hullene i kretskort filmen. Alt fungere men er den slik på andre også eller er det en liten produksjonsfeil på min Loox 720. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Bruker gjerne SD i steden for MMC, både billigere og raskere Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Enheten blir ikke tregere bare ved å stappe i et minnekort, men jeg tror han mente at det tar lang tid å lese fra et minnekort på 1 GB. Tror ikke det, men har aldri prøvd det før =). Får prøve å stappe minnekortet med noe krevende. Grunnen til at jeg bruker MMC, er fordi det kan brukes i andre enheter jeg har. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Enheten blir ikke tregere bare ved å stappe i et minnekort, men jeg tror han mente at det tar lang tid å lese fra et minnekort på 1 GB. Tror ikke det, men har aldri prøvd det før =). Får prøve å stappe minnekortet med noe krevende. Grunnen til at jeg bruker MMC, er fordi det kan brukes i andre enheter jeg har. Stor forskjell på minne kort da ! Jeg kjøpte et SD kort fra Memory Corp som leser og skriver 9MB/s. Standard er 1.5 MB/s. Dette gir stor forskjell. Dette er ikke bare skryt fra minneprodusentene - har testet mot et eldre kort som har 1.5MB/s og det var stor forskjell. Du merker det godt når du skal fylle opp ditt 1GB kort med de siste MP3... Lenke til kommentar
Algron Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg skal snart til London; Er den billigere der? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg skal snart til London; Er den billigere der? Det er ikke store forskjeller fra land til land når det gjelder PDAer. Det ser ikke ut som du kan spare noe mer enn noen få hundrelapper. Her i Norge koster den fra omtrent 4600 kroner på nettbutikker du kjenner til. I Storbritannia fra omtrent 4300 kroner på nettbutikker man aldri har hørt om =). Grunn nummer én til at PDAer sjeldent gråimporteres til norden. Prissammenligning for nettbutikker i Storbritannia: http://www.dealtime.co.uk/xPC-Fujitsu_Siem...Pocket_Loox_720 Valutakalkulator: http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/valutakalkulator/ Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har hatt en LOOX 720 siden starten av desember, og det var da den første PDA'en jeg noen gang hadde lagt mine fingre på. Behovet mitt var e-post + nett mens jeg var på farten. Bruker den med WLAN hjemme og med Bluetooth+mobil når jeg er på farten (med GPRS/UMTS oppkobling, både mot SE T630 og Nokia 6630). Funker helt perfekt, både med Messaging (Outlook), IE og MSN Messenger. Ett tips er å *ikke* bruke E2C softwaren som følger med, den gir deg meget begrensede konfigurasjonsmuligheter samt at WLAN ikke kommer automatisk opp igjen når maskinen går i suspend mode. E2C gir deg kun mulighet til å sette opp WEP kryptering, selvom WLAN delen også støtter WPA... E2C kan heller ikke brukes i landscape mode. Batteritiden synes jeg er meget bra, har aldri opplevd at den har gått tom for strøm. Skjermen er nydelig, og lydkvaliteten ved bruk av hodetelefoner er også meget bra (men volume kan kun justeres i faste skritt). Kjøpte også ett 1GB SD kort, og det funker fin-fint. Sparer CF plassen slik at jeg evt. kan ta ett kort fra digitalkameraet rett inn i LOOX'en for å se på bildene. Det som også er litt spennende med 720 er at den har USB host innebygd, slik at man kan koble til bla. USB minne pinner. Er riktignok litt begrenset hvilke devicer som er støttet. For å få en godt fungerende maskin, så kreves det gjerne at du investerer i litt ekstra software. Standardsoftwaren som kommer med 2003SE er litt så-som-så. Har selv lagt inn følgende: - Rasco Keyboard Pro (for å få norsk tastatur on-screen) - Rasco Explorer 2003 (mye bedre fil eksplorer) - Sbp Pocket Plus (mange små og *nyttige* forbedringer i OSet) - MultiIE (forbedrer den medfølgende og sterkt begrensede Pocket Internet Explorer) - BetaPlayer (DivX spiller) - TextMaker (god tekstbehandler, i motsetning til igjen sterkt begrensede Pocket Word) - MemMaid (gir bra oversikt over minnebruk, "disk"bruk, prosesser, slette temp filer etc.) Her er det selvfølgelig smak-og-behag, og noen er sikkert også fornøyd med det som er standard. Finnes forrøvrig ett ENORMT utvalg av software... Vil anbefalle http://firstloox.org, forum for Fujitsu Siemens Pocket LOOX PDA'ene. Jeg er i hvertfall meget fornøyd med denne, og kan ikke skjønne hvilke PDA jeg heller ville hatt i stedet. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Er det noen som har tips til plasser han kan hente PocketPC software... Er bl.a. ute etter et program som kan gi mer mer på skjermen når jeg surfer. Får ikke inn så mye som jeg trodde jeg skulle få... og vet det finnes. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Da er det muligens SE_VGA eller ozVGA du er ute etter, har ikke URL i farta men de finner du kjapt med Google. De lar 2003SE kjøre i nativ VGA modus, uten å bruke store fonter. Personlig synes jeg det blir litt for lite på skjermen til LOOX, selvom jeg er av de som liker 1600x1200 på 15" laptop skjerm Hvis du kommer over en løsning som gir en mellomting, evt. bare kjører PIE i VGA modus og ikke noe annet, så blir jeg veldig glad. Forsøkte meg med ozVGA, og fikk også litt ressurs-krøll. Men har ikke hatt tid til å fikle mer med det. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Da var den kjøpt! Kommer med brukertest senere Tusen Takk for alle svar! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Gratulerer Jeg tittet på mye "rart" før jeg valgte 720 selv, og har selv ikke angret ett minutt. Nydelig boks, og har virket perfekt med WLAN samt BT mot Nokia telefon og HP laptop. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har testet ozVGA og nå sliter jeg noe veldig Var ikke din feil opresterud - fikk tipset fra en annen. Klarte å laste ned ozVGA uten dll-filer for riktig språk. Startet ozVGA.exe filen, valgte vga oppløsning og restartet loox'n slik jeg ble bedt om. Nå fungere nesten ingen ting. Får ikke startet internet exploer, file explorer + en masse annet. Dermed får jeg ikke avinstallert skjiten Åpnet CD som fulgte med. Trodde den innehold full backup av operativsystemet etc, med der er jo bare ActiveSync plus litt til !!!! Installerte ActiveSync og den finner selvsagt ikke Loox'n. Er ikke av de som leser manualer og jeg åpnet ikke CD da jeg tenkte at den åpner jeg ikke før jeg er sikker på at jeg ikke skal returnere loox'n. Hjelper ikke å resette. Nå har jeg tatt ut batteriet og skal la den lade ut backup batteriet over natten. Hvis ikke det hjelper vet jeg f... meg ikke hva jeg skal gjøre. Hva gjør man i sånne tilfeller ? Finnes det noe som heter sikker modus for håndholdte PC'er Lenke til kommentar
bengh Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Puuuuhhh Det hjalp å ta ut batteriet og la den ligge over natta. Nå er alt tilbake til utgangspunktet slik den var da jeg fikk den. Takk og pris. Så for meg at den måtte sendes inn og reinstalleres noe som sikkert hadde kostet en del Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Puuuuhhh Det hjalp å ta ut batteriet og la den ligge over natta. Nå er alt tilbake til utgangspunktet slik den var da jeg fikk den. Takk og pris. Så for meg at den måtte sendes inn og reinstalleres noe som sikkert hadde kostet en del Noe som hadde hjulpet akkurat like bra; trykke på resetknappen med en penn eller lignende . Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Vel, han skrev "Hjelper ikke å resette". Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Puuuuhhh Det hjalp å ta ut batteriet og la den ligge over natta. Nå er alt tilbake til utgangspunktet slik den var da jeg fikk den. Takk og pris. Så for meg at den måtte sendes inn og reinstalleres noe som sikkert hadde kostet en del Vel, om du hadde brukt ozVGA og fått feil, så hadde jeg ikke tatt på meg noen skyld Med all sånn "fikling" så følger det med en viss risiko... Fikk ozVGA til å funke greit nok på min 720. OK, så det å tømme det fjerne hovedbatteriet batteriet + la den ligge såpass lenge så backup batteriet tømmer seg, vil tilbakestille den til original setup? Det er interessant, for jeg glemte å ta backup av saken før jeg startet med å "fikle" Ikke det at noe har gått galt ennå, men det er greit å vite at man har en mulighet for å stille tilbake.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå