Algron Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det noen her som har erfaringer med Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720? Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe Qtek S100, men når jeg så så Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720 skiftet jeg mening. Noen som vet svaret på disse spørsmålene? 1. Den har VGA skjerm, er den bra i forhold til andre PDA'er med QVGA skjerm (240x320 pixler)? 2. Den bruker jo Windows Mobile 2003, hvordan funker det? Er Symbian 7.0 UIQ bedre? 3. Når Windows Mobile 2005 kommer, kan man da avinnstallere Windows Mobile 2003 og innstallere Windows Mobile 2005? 4. Er den verdt pengene? 5. Gidder noen å forklare meg hvordan W-Lan funker? og hvordan jeg skal få det til å funke? 6. Hvordan er det å se på film på den? 7. Den har vel MP3 spiller? 8. Er batteri-levetiden bra? 9. Finnes det mange spill og programmer til den? hvis ja: Hvor kan jeg laste de ned? 10. Hvor finner jeg E-Post oppsett? 11 Etter det jeg har lest, så har den ikke 3G eller EDGE, hvordan er det da å bruke MSN og gå på Intenett? Går det veldig tregt? 12. Man vel kan innstallere Opera på den? 13. Den har Windows Media Player 9, betyr det at jeg ikke trenger å konvertere DVD filmer til .3gp eller mpeg4? 14. Hvor selges den og hva koster den? 15. Er den treg? 16. Noen som vet om noen tester av den? Tror det var alt Setter pris på alle svar -Dragon Lenke til kommentar
janvkl Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er det noen her som har erfaringer med Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720?Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe Qtek S100, men når jeg så så Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720 skiftet jeg mening. Noen som vet svaret på disse spørsmålene? 1. Den har VGA skjerm, er den bra i forhold til andre PDA'er med QVGA skjerm (240x320 pixler)? 2. Den bruker jo Windows Mobile 2003, hvordan funker det? Er Symbian 7.0 UIQ bedre? 3. Når Windows Mobile 2005 kommer, kan man da avinnstallere Windows Mobile 2003 og innstallere Windows Mobile 2005? 4. Er den verdt pengene? 5. Gidder noen å forklare meg hvordan W-Lan funker? og hvordan jeg skal få det til å funke? 6. Hvordan er det å se på film på den? 7. Den har vel MP3 spiller? 8. Er batteri-levetiden bra? 9. Finnes det mange spill og programmer til den? hvis ja: Hvor kan jeg laste de ned? 10. Hvor finner jeg E-Post oppsett? 11 Etter det jeg har lest, så har den ikke 3G eller EDGE, hvordan er det da å bruke MSN og gå på Intenett? Går det veldig tregt? 12. Man vel kan innstallere Opera på den? 13. Den har Windows Media Player 9, betyr det at jeg ikke trenger å konvertere DVD filmer til .3gp eller mpeg4? 14. Hvor selges den og hva koster den? 15. Er den treg? 16. Noen som vet om noen tester av den? Tror det var alt Setter pris på alle svar -Dragon Jeg har hatt en Pocket LOOX 720 ca 1 uke nå. Jeg har ikke mye erfaring med PDA generelt, men kan da alltids skrive litt. 1: Det er en stort merkbar forskjell på qvga og vga skjerm på pda. Grafikken er helt glimrende i forhold. Men det kommer jo selvsagt an på hva du skal bruke den til om det er verdt pengene. 5: Det er ikke noe spesielt wlan oppsett på loox 720. Har du et trådløst nettverk hjemme kan du bruke den til å komme på nettverket ditt eller f.eks ut på internett. Alltids noen åpne nettverk ute langs veien også hvis du har behov for å sjekke email eller ta en tur på msn f.eks. 6: Grafikken er veldig bra, også til film. Men skjermen er jo ikke av det største, så de fleste vil nok vente til de kommer hjem. Greit til små film snutter, men orker du så snurr film. Det finnes program på nett som konverterer divx/mpg til riktig format for pocketpc. 7: Den har Windows Media Player, så du kan høre på mp3. Den har jo også hodetelefon-utgang. Det finnes både mp3 og divx spillere på nett som du kan laste ned. 8: Batteriet er overraskende bra. Den holder ganske mange timer ved vanlig bruk. Stort sett blir ikke en pda brukt så veldig lenge om gangen uansett. wlan, bluetooth og bakgrunnsbelysning er det som bruker mest strøm. 9: Det finnes masse spill og programmer. Er det regnet som reklame å putte linker her ? Uansett, det er bare å søke på google så finner du nok masse. 10: Ikke noe spesielt epost oppsett. Skal du sette opp POP3 konto fyller du bare inn brukernavn, pop og smtp server adresser. 11: Internett og msn fungerer bra hvis du er oppkoblet mot trådløst nett. Har ikke testet oppkobling med bluetooth/gprs så veldig mye, men det fungerer greit nok. GPRS er vel ganske så raskt. 14: Ta en kikk på hardware.no og prisguiden der. 15: Den er veldig rask. HP HX4700 har raskere CPU, men tror ikke du vil merke no spesiell forskjell på denne og en med 624Mhz cpu. Stort sett kjører du på Auto-modus og du bruker nok sjelden full kapasitet. Jeg er iallefall veldig fornøyd med mitt kjøp. Kameraet på den er 1.3MP, men fungerer dårlig innendørs og i svak belysning. I dagslys blir bildene ganske bra. Mvh Jan V. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Takker for et langt og utfyllende svar janvkl Funker Agile Messenger på den? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Takker for et langt og utfyllende svar janvkl Funker Agile Messenger på den? er ikke det programmet bygget for symbian da? Lenke til kommentar
Algron Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Takker for et langt og utfyllende svar janvkl Funker Agile Messenger på den? er ikke det programmet bygget for symbian da? Vet ikke... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hvsi eneste versjon du kan få tak i, har .sis bak seg så er det kyn Symbian. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 hvsi eneste versjon du kan få tak i, har .sis bak seg så er det kyn Symbian. Okay Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) 11 Etter det jeg har lest, så har den ikke 3G eller EDGE, hvordan er det da å bruke MSN og gå på Intenett? Går det veldig tregt? Du har jo WLAN på den, så du må da være innenfor en trådløs sone for å gå på nettet og msn/mail. 13. Den har Windows Media Player 9, betyr det at jeg ikke trenger å konvertere DVD filmer til .3gp eller mpeg4? Nei, du må ikke konvertere. Men hvis du ikke har et Meget stort minnekort er det lurt å installere for eksempel xvid/divx player på den og forminske størrelsen på filmen. Det finnes tonnevis av programvare til ppc. Endret 19. januar 2005 av boss3 Lenke til kommentar
Algron Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 11 Etter det jeg har lest, så har den ikke 3G eller EDGE, hvordan er det da å bruke MSN og gå på Intenett? Går det veldig tregt? Du har jo WLAN på den, så du må da være innenfor en trådløs sone for å gå på nettet og msn/mail. Kan jeg ikke bruke MSN eller gå på Internett uten å bruke WLAN? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har nettopp skaffet meg Pocket LOOX 720 og er stort sett meget fornøyd. MP3 spilleren er knall med gode ørepropper ! Men, jeg kommer meg ikke på Nett ! Ja, jeg kommer meg på nett hvis jeg setter nettet helt åpent, men jeg ønsker enten å enten benytte WEP nøkkel eller Mac-identifisering. Jeg har prøv WEP men jeg får bare medinger om at SSID og WEP nøkkel ikke godtas. Kjenner en annen som har DELL VGA-PDA som har samme problem. Alternativet da er MAC-identifisering meg jeg finner ikke ut av MAC adressen til det trådløse nettverkskortet i LOOX'n. MAC adressen til Dell er vist lettere å finne for det funker med MAC hos kameraten. Noen som har løst dette problemet ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 11 Etter det jeg har lest, så har den ikke 3G eller EDGE, hvordan er det da å bruke MSN og gå på Intenett? Går det veldig tregt? Du har jo WLAN på den, så du må da være innenfor en trådløs sone for å gå på nettet og msn/mail. Kan jeg ikke bruke MSN eller gå på Internett uten å bruke WLAN? sikker på at du trenger den egentlig? Ingen lomme pc har edge/3g per i dag. (PDA = ikke smartphone,wtek eller H6340) Du kan alltids bruke modem over bt med s700ien din. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 sikker på at du trenger den egentlig? 100% Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 tviler, men du burde sjekke om dette er den riktige for deg. For slik det virker nå, så har du plukket ut den best spesfiserte maskinen, mens du antakelig ikke trenger vga skjerm osv...bare tanker. anbefalingen er å sjekke ordentlig om dette er den du trenger. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 tviler, men du burde sjekke om dette er den riktige for deg. For slik det virker nå, så har du plukket ut den best spesfiserte maskinen, mens du antakelig ikke trenger vga skjerm osv...bare tanker. anbefalingen er å sjekke ordentlig om dette er den du trenger. Jeg har kikket på mange adre PDA'er, men da Redline_ tipset med om Loox 720, bestemte jeg meg for den Den passer perfekt til mine behov og er ikke verdens dyreste.... On Topic: Kan man gå på internett og bruke MSN uten og bruke WLAN? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Man kan koble seg til internet via en annen PC med Bluetooth, GPRS/GSM og modem men da forsvinner noe av funksjonaliteten ved en superportabel enhet. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Man kan koble seg til internet via en annen PC med Bluetooth, GPRS/GSM og modem men da forsvinner noe av funksjonaliteten ved en superportabel enhet. Takker Noen som hvilken butikk som selger den billigst? (Ikke nettbutikk) Lenke til kommentar
bengh Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har nettopp skaffet meg Pocket LOOX 720 og er stort sett meget fornøyd. MP3 spilleren er knall med gode ørepropper ! Men, jeg kommer meg ikke på Nett ! Ja, jeg kommer meg på nett hvis jeg setter nettet helt åpent, men jeg ønsker enten å enten benytte WEP nøkkel eller Mac-identifisering. Jeg har prøv WEP men jeg får bare medinger om at SSID og WEP nøkkel ikke godtas. Kjenner en annen som har DELL VGA-PDA som har samme problem. Alternativet da er MAC-identifisering meg jeg finner ikke ut av MAC adressen til det trådløse nettverkskortet i LOOX'n. MAC adressen til Dell er vist lettere å finne for det funker med MAC hos kameraten. Noen som har løst dette problemet ? På nett med støtte for både WEP 64/128 nøkkel og MAC-identifisering Koblet meg opp via Settings-Connections-Connection Wisard. Disabled først MAC-indentifisering i router. Når jeg var på nett dukket MAC adresse under System i LOOX'n. Deretter kunne MAC-identifisering settes på igjen ! Ikke bruk ConnectMobility-E2C hvis du vil ha WEP/MAC - den funker kun på åpne nett etter det jeg kan se selv om du kan sette WEP Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Man kan koble seg til Internett ved hjelp av Blåtann til mobiltelefoner, PCer eller lignende. 1. Den har VGA skjerm, er den bra i forhold til andre PDA'er med QVGA skjerm (240x320 pixler)? Uvurderlig forskjell. Sammenlign 1024 x 768-oppløsning på PCen i forhold til 1600 x 1200 . 2. Den bruker jo Windows Mobile 2003, hvordan funker det? Er Symbian 7.0 UIQ bedre? Denne har jeg ikke bakgrunnskunnskaper nok til å svare på. 3. Når Windows Mobile 2005 kommer, kan man da avinnstallere Windows Mobile 2003 og innstallere Windows Mobile 2005? Uten garantier; Ja. 4. Er den verdt pengene? Flere kilder sier at det er den PDAen der man får mest igjen for pengene. Det beste med den er prisen . 5. Gidder noen å forklare meg hvordan W-Lan funker? og hvordan jeg skal få det til å funke? Det fungerer uten at du trenger å bruke konsentrasjon på det. Åpne "CONNECTMOBILITY E2C" er et tips for å gjøre det enda enklere. 6. Hvordan er det å se på film på den? Skjermen er stor. Helt utmerket! Men kan ikke tenke meg det blir særlig enkelt å lese tekst. Lyden er også veldig bra. I en test jeg så en plass vant den over iPod av en eller annen generasjon. Så ut som en seriøs side =). 7. Den har vel MP3 spiller? Jepp. Lyden er som sagt bra. I tillegg har du mange instillinger i Windows Media Player der du stiller inn hva forskjellige knapper skal bindes til. F.eks. har du en MP3-spillermodus som gjør at den sparer strøm. Ellers er den like stor som et halvt CD-cover, noe som utgjør en ganske OK størrelse for å ha med seg på trening. 8. Er batteri-levetiden bra? Veldig. Over 12 timer MP3-spillermodus med mye lyd i bra hodesett (20 timer oppgitt). 8 timer i konstant bruk er vel oppgitt, og realiteten er ikke langt under dette. Ellers tar det dagevis før mitt batteri gir seg. Bruker den mye til å høre på MP3, ta bilder og spille noen småspill. I tillegg er den hukommelsen min. 9. Finnes det mange spill og programmer til den? hvis ja: Hvor kan jeg laste de ned? Handango har mange gode programmer. 10. Hvor finner jeg E-Post oppsett? For eksempel ved å se på dine instillinger i ditt gamle e-postprogram. Husk at det er WLAN, og du trenger kun de instillingene du ville treng på en PC. 11 Etter det jeg har lest, så har den ikke 3G eller EDGE, hvordan er det da å bruke MSN og gå på Intenett? Går det veldig tregt? Den har jo ikke GSM heller, så WLAN er eneste mulighet. Det vil si at du bruker en vanlig Internett-linje, og det bør med andre ord gå like fort som med den PCen du sitter med nå. Den er likevel en del tregere å sende og motta pakker enn en vanlig PC, men fungerer i massevis. Det blir både tregere og mindre oversiktlig enn en PC. 12. Man vel kan innstallere Opera på den? Tror ikke Opera har noe for MS Windows Mobility for Pocket PC. Internet Explorer er standard. 13. Den har Windows Media Player 9, betyr det at jeg ikke trenger å konvertere DVD filmer til .3gp eller mpeg4? Er litt usikker på akkurat de formatene der, men tror de skal funke. 14. Hvor selges den og hva koster den? Den ligger i prisguiden https://prisguiden.no/produkt/23080 15. Er den treg? Den er av de raskeste. Du vil nok heller bli overasket over hvor rask den er, og hvordan du aldri merker tregheter, forsinkelser og lignende. 16. Noen som vet om noen tester av den? Jupp. En meget bra en tilogmed: http://www.mobile-review.com/pda/review/fs-loox720-en.shtml Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 1. Den har VGA skjerm, er den bra i forhold til andre PDA'er med QVGA skjerm (240x320 pixler)? DinSides test av Fujitsu Siemens Pocket LOOX 720 har mange fine bilder, for eksempel dette: "En røff sammenligning av QVGA vs. VGA-oppløsning. LOOX 720 til høyre." Lenke til kommentar
Algron Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et MMC minnekort på 1 GB til den, blir den da treg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå