tomdab Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Skal bygge en ny maskin, som jeg får dekket av jobben - så trenger ikke tenke på kostnader. Maskinen skal brukes til 3d modellering og rendering....spesielt sistnevnte er viktig at skjer så raskt som overhodet mulig (rendering). Spørsmålet mitt er derfor: Trenger jeg noe særlig heftig CAD skjermkort? (Har vurdert Realizm 800) Men jeg har fått inntrykk at skjermkortet kun har en funskjon ved real-time rendering, og ikke ved rendering til disk...er dette riktig? I så fall er det vel prosessoren(e) jeg bør fokusere på for å få en så rask maskin som mulig, eller hva? Tenkte da på å sette inn 2x Opteron 250 - eller finnes det noe bedre? hvor lett er det å få tak i 4-veis eller 8-veis hovedkort? Setter stor pris på innspill... Lenke til kommentar
tomdab Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) var vel kanskje feilpostet....flytter hit: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=363223 Endret 18. januar 2005 av tomdab Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Siden kostnader ikke er din bekymring ville jeg anbefale et dual Opteron CPU system med 4x512 MB RAM (2048 MB), Western Digital Raptor disk (10 000 RPM) til 3DSmax/Maya eller hva du bruker samt dualscreen er veldig kjekt. Jeg kjører 3DSmax på 2 stk 19" CRT som er på 1600x1200 hver - en drøm å jobbe! Jeg aner dessverre ikke hvordan de Realizm kortene fungerer i praksis, men tror du i de fleste tilfeller klarer deg fint med et nyere GeForce eller ATI kort. Edit, du kan også lese litt i denne posten, dog trådstarteren ikke hadde alleverdens penger å rutte med. Endret 18. januar 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå