tomdab Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Skal bygge en ny maskin, som jeg får dekket av jobben - så trenger ikke tenke på kostnader. Maskinen skal brukes til 3d modellering og rendering....spesielt sistnevnte er viktig at skjer så raskt som overhodet mulig (rendering). Spørsmålet mitt er derfor: Trenger jeg noe særlig heftig CAD skjermkort? (Har vurdert Realizm 800) Men jeg har fått inntrykk at skjermkortet kun har en funskjon ved real-time rendering, og ikke ved rendering til disk...er dette riktig? I så fall er det vel prosessoren(e) jeg bør fokusere på for å få en så rask maskin som mulig, eller hva? Tenkte da på å sette inn 2x Opteron 250 - eller finnes det noe bedre? hvor lett er det å få tak i 4-veis eller 8-veis hovedkort? Setter stor pris på innspill... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hei. Har ikke svar på så mange av dine spørsmål. Men Har lest at dual xeon skal være bra til 3d modellering og sånt. Og du burde kanskje sjekke 3d forumene rundt omkring. f.eks 3dbuzz.com, 3dtotal.com eller 3dluvr.com Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Feilpostet..... Riktig: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=94 Endret av hensynmessige grunner! Endret 18. januar 2005 av Omy Lenke til kommentar
tomdab Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 ok...da poster jeg der... :-) Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 ok...da poster jeg der... :-) gjør det og du vil få mange svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg