Gå til innhold

Trenger jeg ny PSU?

Anbefalte innlegg

Hei, har oppgradert pcen endel i det siste, og lurer på om jeg har for liten PSU siden det dukker opp noen små problemer som ikke er så morsomme.

PSU'en jeg har nå er en standard Chieftec 360W.

Jeg har følgende på:

HD:

1x36,7gb HD

1x250gb HD

1x80gb HD

Drev:

Cd-Brenner

DVD-Brenner

CPU

Pentium 4 3Ghz Socket 478 med Boxed kjøling

RAM

1 GB

Skjermkort

Asus Radeon x800 pro vivo @ x800 xt pe

Har også et par-tre 80mm vifter koblet på. Ytelsen min er det ikke noe å utsette på, men jeg merker at jeg har fått advarsel i Motherboard Monitor pga. lite Volt. Jeg bruker også boxedvifta på cpuen, fordi at når jeg kobler Gigabyte 3D Cooler PRO kjølern på så begynner å pipe før jeg må stille kjølinga ned til minimum før det gir seg. Har dette noen sammenheng med PSU'en? Dette gjør at den kjøler like dårlig som boxed-vifta som gjerne ligger på 60 grader etter en runde HL2, som jo er ganske høyt.

Jeg har generelt god peiling på data, men PSU'er ikke akkurat mitt felt, så det er vel kanskje innlysende at den må byttes? Finnes det en "kalkulator" som jeg kan regne ut dette med?

Noen som har anbefaling til PSU da? Har et Chieftech Dragon Midi-tower så regner med det meste passer inn der. Sjekket forresten bZerk psu'ene på Microplex og den hadde jo hyggelig pris, men duger den? Har også hørt at Q-Tek er noe drit...

Anbefalinger da? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...