Kenneth Solfjeld Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg lurer på hvilken sensor skal man ta utgangspunkt i ved beregning av temperatur på CPU? CPU diode eller CPU socket? CPU diode ligger å veksler mellom 41-44*C idle mens CPU socket ligger konstant på 39*C idle. Jeg kjørte Prime95 torture test for å se reaksjonen på de to sensorene, og fikk umiddelbart reaksjon fra CPU diode som spratt opp til 55*C men ble til slutt liggende å veksle mellom 54-57*C, mens CPU socket sakte men sikkert steg til 48*C og ble liggende der. Så med disse sammenligningene burde vel CPU diode være det opplagte valg p.g.a. responsen.. Hadde det ikke vært for den konstante temperaturvinglingen på 3-4*C. Jeg er usikker på dette! Please help! Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Prøv å stol på den høyeste tempen siden da er du på den sikre siden Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg går etter den høyeste temperaturen (CPU diode) for å være sikker, men den er helt jojo, varierer 3-4*C, f.eks. ved full load 54-58*C er det da 54*C som er riktig eller 58*C eller et sted midt i mellom? Er disse sensorene til å stole på i det hele tatt? Jeg tror kanskje jeg skal gå til anskaffelse av en sensor som jeg kan feste tett intil kjernen sånn at jeg kan få en uavhengig read av tempen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå