Caliber Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Da var tiden kommet for å gå til anskaffelse av ny barbar. Maskinen skal brukes til enkel spilling, skolearbeid, litt programmering og noe media-bruk. Jeg har ellers få krav ang. komponenter til maskinen, men 14" skjerm av god kvalitet står høyt på lista. Prismessig burde ikke skjermen ligge for høyt, men noe billig-bærbar kan dere styre utenom. Kom gjerne med linker til reviews osv. for å underbygge forslag! Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvilken pris skal du legge deg på, og hva klassifiserer du som "billig-bærbar" ? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Hvilken pris skal du legge deg på, og hva klassifiserer du som "billig-bærbar" ? Rundt 15000 er vedkommende villig til å punge ut. Ja, acer ferrari har vært foreslått Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 joa, Acer er fin men hvis han ha en nogså billig bærbar med 14" skjerm så er vel ikke akkurat Acer et førstevalg! PCWorld hadde en test på slike ultraportable maskinene for litt siden. Kanskje interessant å lese?! Zepto har en bra og billig lettvekter som heter Znote SL120. Den burde du ta med i vurdering! Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hva er prioritetene dine? F.eks Centrino-baserte løsninger har lang batterilevetid, ca 4-5 timer ved normalbruk, liten varmeutvikling og er somregel veldig lydstille. Har du vurdert Barebook-opsjoner som (Aopen)1557-serien, (Compal)CL56, CL25, G556E, Notebook 410(MSI 510A) osv? Alle de seriene gir mye ytelse for pengene, og varierer seg i mellom på litt dekselkvalitet og utseende. Karma Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Vanskelig for meg å svare på de spørsmålene du stiller der, da dette innlegget er et ønske fra en bekjent. Han kan lite om data, og kravene er deretter. Han har selvfølgelig klart å forelske seg i ferrari'en, så får se hva det blir til... Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 IBM PCD T42 PM 725 512MB/40GB,14TFT,DVD/CDRW,bg Centrino,BlueT,WXPP http://www.mamoz.no/produkt/UC2FWNO/IBM_PCD_T42_PM.html 14 286,- Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 T42 kjører RM 7500 32MB GPU så vidt jeg vet, noe som er elendig til den prisen. Karma Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) T42 kjører RM 7500 32MB GPU så vidt jeg vet, noe som er elendig til den prisen. Karma Hehe. Det kommer ann på prioriteringene det=P Ville mye heller valgt en T42 med RM7500 enn en 1557 med RM9700 til lavere pris. Spesifikasjoner sier ikke alt. Men så spiller jo ikke jeg på den bærbare da jeg har en stasjonær i tillegg. Edit: dessuten skulle trådstarter bruke den til "enkel spilling", noe som selvsagt er et definisjonsspørsmål, men så lenge det ikke er snakk om hl2 eller doom3 så funker rm7500. IBM PCD T42 PM 725 512MB/40GB,14TFT,DVD/CDRW,bg Centrino,BlueT,WXPP RM7500 http://www.mamoz.no/produkt/UC2FWNO/IBM_PCD_T42_PM.html 14 286,- Endret 19. januar 2005 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Joda riktig det, folk har forskjellige prioriteringer, og for enkelte er IBM bra, det er kvalitet på deksel, skjerm osv. somregel, men jeg bare klarer ikke å få meg selv til å være enig , liker ikke IBM særlig pga. utseendet, og innmaten er ikke noe bedre/dyrere på IBM enn på andre maskiner generelt, IBM har mye forskjell på skjerm og deksel når det gjelder kvalitet, men det strekker seg ikke så mye lenger enn det hardwaremessig. IMO så er mye av IBM er basert på troen merkevare + mye vane + litt ekstra utvendig kvalitet, men somregel mye dyrere. Karma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå