EiSvIn Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har instalert Mandrake 10.1 og den medfølgende Gimp'en uten å gjøre noen endringer på programmet. Ble derfor litt overrasket over at den ikke klarte å lagre bildefiler. Når jeg trykker "lagre", eller "lagre som" får jeg beskjeden "Feil under lagring av «/home/user/picture.jpg». Programtillegg kunne ikke lagre bilde". Og da har den i tillegg gjort den opprinnnelige filen uleselig. Om jeg prøver å lagre med et annet nevn får jeg bare en uleselig fil med det nye navnet. Jeg syntes det er litt underlig at Gimp kommer slik i Mandrake. Er det noen som har noen tips om hva det kan være, og hvordan det kan løses? Jeg har sjekket rettighetene, og jeg som bruker har alle retigheter til filområdet. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 prøvd å lagre en annen plass?.. Må være en configurasjons feil i programmet da vist ikke det går. Funker fint hær, brukte gimp 2.0.2 og nå har jeg byttet til 2.2. Fungerer fint. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har du prøvd å urpmi'e Gimp på nytt/oppgradere? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Kjør gimp fra konsollet - se om noe spytter ut noen meldinger der. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har instalert Mandrake 10.1 og den medfølgende Gimp'en uten å gjøre noen endringer på programmet. Ble derfor litt overrasket over at den ikke klarte å lagre bildefiler. Når jeg trykker "lagre", eller "lagre som" får jeg beskjeden "Feil under lagring av «/home/user/picture.jpg». Programtillegg kunne ikke lagre bilde". Og da har den i tillegg gjort den opprinnnelige filen uleselig. Om jeg prøver å lagre med et annet nevn får jeg bare en uleselig fil med det nye navnet. Jeg syntes det er litt underlig at Gimp kommer slik i Mandrake. Er det noen som har noen tips om hva det kan være, og hvordan det kan løses? Jeg har sjekket rettighetene, og jeg som bruker har alle retigheter til filområdet. Høh..sist jeg fikk den feilmeldinga var når jeg åpnet et bilde fra en CD, redigerte litt, og forsøkte å lagre til CD'en igjen. Høres litt søkt ut, men du er sikker på at du har skrivetilgang til området du lagrer til da? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Jeg har sjekket rettighetene, og jeg som bruker har alle retigheter til filområdet. Ouch....lønner seg å lese alt før man svarer. Beklager.......... Endret 18. januar 2005 av trost i taklampa Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Okay, forsøkte å starte Gimp fra skall, tok litt tid før jeg fant at det skulle startes med "/usr/bin/gimp-remote-2.0" Men det kom da til slutt. Åpnet en fil, gjorde noen endringer, og forsøkte å lagre, igjen med samme feilmelding. I skallet fikk jeg da feilmeldingen: Bogus marker length Noen gode råd? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Installer devel-versonen av gimp (tror det er 2.1) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Installer devel-versonen av gimp (tror det er 2.1) ? 2.2 er stable... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hihi, jeg bruker 2.2-pre2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå