co2 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262900 Har hatt migrene siden jeg var liten, og kom over denne artikkelen. Bør jeg sjekke hos legen om jeg har det? likte dette Veldig dårlig Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Skader jo ikke å sjekke. Er det ikke bedre å få et svar enn å gå rundt og være usikker? Om du ikke har hull i hjertet...så vet du da det i det minste Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Se på den lyse siden, nå kan du kanksje bli kvitt migrene for godt! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 innebærer jo operasjon uh jaja, skader ikke å sjekke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 en operasjon er ikke SÅ ille da, det er verdt det... du bør sjekke det hvis du tror du kan ha det... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvis du blir mye fortere sliten og anpusten enn dine jevnaldrede (f.eks. i gymmen) er det absolutt noe du bør sjekke. Det er neppe veldig farlig (kjenner et par som har hatt det hele livet), men du kan ikke jobbe så hardt som andre. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 ja blir faktisk ganske sliten i forholdt til andre i gymmen, spesielt jogging. Men beveger jeg meg lite også da Trodde migrenen min først å fremst var pga en bolt jeg datt og slo hull i hode på som liten Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 innebærer jo operasjon Operasjonen tar mindre enn en time, ifølge legene, som nå appellerer til frivillige briter som vil la seg operere. Er ikke 1 time en liten pris å betale for å få et mindre smertefullt liv, resten av livet? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 En time betyr ikke at du kan fortsette å hoppe og sprette rett etter, vi snakker tross alt om hjertet her og kroppen slites tross alt litt av å bli "fiklet med" Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Å ta det med ro et par uker ekstra, har vel heller ikke skadet noen. Regner ikke med at du får lov til å bevege deg engang etter 1 time, men man kan jo ikke få ha alt som man vil. Noe må ofres for å få noe annet. Denne gangen: Et bedre liv vs. et par uker fritid. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Måten de sjekker hjertet grundig etter evt unormaliteter på er ved å kjøre en slange med et kamera på ned svelget, noe som er litt ubehagelig pga av brekninger og kvelingsfornemmelser. Man får en lokalbedøvelse i form av banansmakende spray i svelget Gjorde dette for ca ett år siden, og det var ikke så ille som legene forespeilet meg. Fant ikke noen unormaliteter på hjertet, men det er kjekt å ha gjort det, det kan være farlig å trene hardt hvis man har hull i hjertet. Uansett ved mistanke burde du gjøre det om legen er enig, skader ikke å sjekke og hvis det skulle være noe, så kan det fikses Lenke til kommentar
co2 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Måten de sjekker hjertet grundig etter evt unormaliteter på er ved å kjøre en slange med et kamera på ned svelget, noe som er litt ubehagelig pga av brekninger og kvelingsfornemmelser. Man får en lokalbedøvelse i form av banansmakende spray i svelget Gjorde dette for ca ett år siden, og det var ikke så ille som legene forespeilet meg. Fant ikke noen unormaliteter på hjertet, men det er kjekt å ha gjort det, det kan være farlig å trene hardt hvis man har hull i hjertet. Uansett ved mistanke burde du gjøre det om legen er enig, skader ikke å sjekke og hvis det skulle være noe, så kan det fikses Det gjorde jo det hele veldig mye mer fristende EDIT: Er det noen som vet en plass jeg kan sprø leger eller noe over nett? Vil helst unngå å måtte gå til lege EDIT2: Ok, fant lommelegen.no, men koster 200 though Endret 20. januar 2005 av co2 Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Poenget mitt var at sjekken kan virke litt avskrekkende når legen forteller om den, men at den ikke er så ille som de skal ha det til. Hvis du har mistanke om at det kan være noe galt med hjertet ditt, så bør du få det sjekket, både for fred i sinnet og for sikkerhets skyld. Og er det noe galt, så greier de fint å fikse det med dagens legevitenskap Lenke til kommentar
co2 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 meh.. Har begynt å jogge nå, kutta ut brus og snop siden nyttårsaften. Får heller falle om død i turløypa, til legen vil jeg ikke Lenke til kommentar
acon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 lykke til da skulle jeg hadde vært likeflink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå