Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg hull i hjerte?

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ta det med ro et par uker ekstra, har vel heller ikke skadet noen. Regner ikke med at du får lov til å bevege deg engang etter 1 time, men man kan jo ikke få ha alt som man vil. Noe må ofres for å få noe annet. Denne gangen: Et bedre liv vs. et par uker fritid.

Lenke til kommentar

Måten de sjekker hjertet grundig etter evt unormaliteter på er ved å kjøre en slange med et kamera på ned svelget, noe som er litt ubehagelig pga av brekninger og kvelingsfornemmelser. Man får en lokalbedøvelse i form av banansmakende spray i svelget :p Gjorde dette for ca ett år siden, og det var ikke så ille som legene forespeilet meg. Fant ikke noen unormaliteter på hjertet, men det er kjekt å ha gjort det, det kan være farlig å trene hardt hvis man har hull i hjertet. Uansett ved mistanke burde du gjøre det om legen er enig, skader ikke å sjekke og hvis det skulle være noe, så kan det fikses :)

Lenke til kommentar
Måten de sjekker hjertet grundig etter evt unormaliteter på er ved å kjøre en slange med et kamera på ned svelget, noe som er litt ubehagelig pga av brekninger og kvelingsfornemmelser. Man får en lokalbedøvelse i form av banansmakende spray i svelget :p Gjorde dette for ca ett år siden, og det var ikke så ille som legene forespeilet meg. Fant ikke noen unormaliteter på hjertet, men det er kjekt å ha gjort det, det kan være farlig å trene hardt hvis man har hull i hjertet. Uansett ved mistanke burde du gjøre det om legen er enig, skader ikke å sjekke og hvis det skulle være noe, så kan det fikses :)

Det gjorde jo det hele veldig mye mer fristende :(

EDIT: Er det noen som vet en plass jeg kan sprø leger eller noe over nett? Vil helst unngå å måtte gå til lege

EDIT2: Ok, fant lommelegen.no, men koster 200 though

Endret av co2
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at sjekken kan virke litt avskrekkende når legen forteller om den, men at den ikke er så ille som de skal ha det til.

Hvis du har mistanke om at det kan være noe galt med hjertet ditt, så bør du få det sjekket, både for fred i sinnet og for sikkerhets skyld. Og er det noe galt, så greier de fint å fikse det med dagens legevitenskap :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...