tiboine Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har nå ett Lian li kabinett med 4 80mm vifter. Og er begynt å blitt lei av bråket. Så jeg tenkte å kjøpe noen papst vifter. Men er ikke sikker på hvor mye stillere de er enn Lian li viftene. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Kommer helt an på hvor støysvake Papst-vifter du vil ha... Du får jo 8cm-vifter fra Papst fra 9dB, og opp over 20dB. Så svaret på spørsmålet ditt er: De er mye stillere, like stille og mer bråkete! Har du viftestyring kjøper du ikke 12dB-vifter, da dette ikke er noe vits å senke hastigheten på. Har du ikke viftestyring, kan du derimot gå for 12dB-vifter, men husk at disse snurrer betydelig saktere enn mer bråkete saker, og gir derfor ikke like god kjøling. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Er 80mm jeg trenger. Er fullt klart over at jo stillere, jo mindre kjøling. Men det jeg egentlig mente var om de stille 80mm papst viftene er vesentlig stillere enn Lian li sine vifter. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er 80mm jeg trenger. Er fullt klart over at jo stillere, jo mindre kjøling. Men det jeg egentlig mente var om de stille 80mm papst viftene er vesentlig stillere enn Lian li sine vifter. Hva er det du definerer som stille? Hva med å gi oss en link til den viften du tenker på? Lenke til kommentar
SadoZorro Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Papst 12db viftene er stillere enn de Adda viftene som følger med Lian-Li kabinetter. har byttet ut mine 80mm vifter med Papst og det ble bedre. du kan også sjekke ut SilenX vifter. De gir mer luft enn Papst og er mer stillegående (11db). Endret 18. januar 2005 av SadoZorro Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Byttet ut 3 adda vifter med 3 papst 12db. kan ikke si at det var noe særlig forskjell. 300kr borte vekk... vannkjøling next for å fjerne mer støy Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har selv noen SilenX vifter(120mm) og disse er visstnok(ifølge dem selv hvertfall) de mest stillegående på markedet. I kabinettet mitt satt det fra før ADDA vifter og ved nærmer sammenligning så de faktisk i praksis helt identiske ut. Ved en sammenligning laget ADDA viften litt mer støy, men den blåste også merkbart mer luft. Trolig vil den ha nøyktig samme støynivå som SilenX'en dersom man skrur ned hastigheten slik at begge kjører på samme hastighet. Ergo tviler jeg på at det vil være noen merkbar forskjell å bytte ut en ADDA vifte med en Papst vifte, dersom begge flytter like mye luft. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jepp.. helt enig. Dog det var litt forskjell. men den forskjellen er ikke verdt 300kr. Kjedelig at jeg fant ut av det for sent.. Endret 14. februar 2005 av MallRaT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå