Gå til innhold

Services.exe suger resurser fra systemet - hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har til tider hatt endel problemer medf maskinen min i det siste. Naar kona spiller Sims2, eller jeg spiller UT2k4, saa har maskinen begynnt aa henge seg for 1min av gangen (noen ganger mens jeg spiller UT hender det at maskinen henger seg i 20sec for jeg kan fortsette aa spille).

Jeg har funnet ut at Services.exe tar 98% av system resursene paa maskinen. JEg har rett og alett ingen bang anelse om hva som kan fororsake dette. Maskinen har funka helt perfekt tidligere, gjor ikke noe spessielt naar dette skjer, enten vi spiller spill, eller starter opp maskinen, det skjer helt tilfeldig.

Er det noen som har hatt lignende problemer? Det eneste jeg har paa maskinen av "snuske" programer er Kazaa Revolution og Azureus.

Kjorer NIS 2004 pluss NOD32 v2. Ingen av disse finner noe virus paa maskinen, har i tillegg kjort Ad-Aware SE, den fant heller ikke noe.

Eventuelt det jeg kunne kanskje trenge litt hjelp til er aa finne ut hva dette kan skyldes. Det andre er hvilken Taskmanager kan vise meg hva slags prosesser som egentlig skjuler seg bak Services.exe skulle virkelig ha funnet ut hvilken process som egentlig tar all krafta fra maskinen :(:no:

Hjelp.

Frankie

Singapore

Kjorer Win2k SP4, og alle updates. Office 2k3 Pro, Bruker Opera 8 (Beta), MSN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg hadde store problemer med at Azureus slukte systemressurser, spesiellt minne kunne bare rase bort plutselig. Muligens en memoryleak i en av de tidligere versjonene. Han fjerna programmet og har ikke hatt problemer siden. Det er mange andre bittorrent klienter også, f.eks. Torrentstorm.

Lenke til kommentar

Den linken hjalp ja. Samme symtomer som jeg har. Men Den patchen som Microsoft referere til er allerede i SP4. Saa det er det som er litt merkelit.

Bitex: Vel har egentlig ikke noe spessielt problemer med Azureus. Den gaar kun over natta. Det som er litt merkelig er at jeg faar disse problemene naar jeg minst venter det, f.eks naar jeg spiller UT2k4, eller Sims2. Har aldri hatt noe problem utenom dette.

Har tenkt litt paa om det kan være Kazza Revolution eller Azureus som kan skape litt trobbel selv om jeg ikke bruker disse to programmene der og da. Mulig de har installert noe bakgrunns prosesser som tar helt av? Kanskje bruker maskinen min til et par DOS angrep. Neida det var bare spok ;)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...