Gå til innhold

Komentarer til AMD64 oppsett?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere pcen min i løpet av næmeste fremtid. Har dere noen kommentarer på det jeg har satt opp.

Har skjerm, mus tastatur fra før. I tillegg til et chieftech kabinett med 360W strømforsyning, NEC DVD-brenner, Pioneer DVD-rom og SB Audigy 2 Platinium.

Maskinen skal primært brukes til arbeid som videoredigering, bildebehandling og DTP. I tillegg til spilling en gang i ny og ne.

Har planlagt og overklokke prosessoren slik som i guiden til overklokking.no. Er derfor spesielt rammen jeg lurer på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ohh, så ikke det.

Oppsettet ser ganske greit ut, men hvis du vil klokke ville jeg ha anbefalt deg bedre RAM, DETTE er go'RAMen sin det.

Du kan jo også spare litt penger på å velge annet hovedkort hvis det er aktuelt?

Edit: DETTE feks?

Endret av Dario
Lenke til kommentar

Oppsettet gir mye for pengene, ett godt oppsett.

Skal du overklokke lønner det seg å legge mer i RAM, slik at du kan tyne mer ut av ditt system ved å kjøre 1:1 forhold med CPU og RAM.

Da slipper du at minnet blir en flaskehals.

Geil X series

Link til test av brikkene

Ovenfor har jeg anbefalt Geil X series, ett stort potensiale for overklokking.

Samtidig har jeg bare gode erfaringer med Geil selv, så jeg ser ingen grunn til og ikke anbefale det. ;)

Lenke til kommentar
Oppsettet gir mye for pengene, ett godt oppsett.

Skal du overklokke lønner det seg å legge mer i RAM, slik at du kan tyne mer ut av ditt system ved å kjøre 1:1 forhold med CPU og RAM.

Da slipper du at minnet blir en flaskehals.

Geil X series

Link til test av brikkene

Ovenfor har jeg anbefalt Geil X series, ett stort potensiale for overklokking.

Samtidig har jeg bare gode erfaringer med Geil selv, så jeg ser ingen grunn til og ikke anbefale det. ;)

Det jeg anbefalte han...

Tipper OCZ platinum rev-2 er bedre siden minnebrikkene på RAMen er egentlig 250mhz minne, og man mister ikke garantien hvis man gir den 2.9V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...