Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Radiolink INO/BKK Bredbånd! Åpne porter?


Anbefalte innlegg

Hei folkens, dere har hjulpet meg mye før så håper også nå at det ordner seg, Her er problemet: Jeg har trådløst/radio bredbånd fra Ino(nordhordland), som nå er bkk og har en Switch d-link des-1005d! Det jeg lurer på hvordan kan jeg åpne alle portene hos meg?? som dere sikkert vet er at det er MANGE begrensningen med mange prog (winmx,dcc++ ect) som ikke funker eller med utrolig dårlig hastighet både opp og ned! winmx vil feks. ikke gå forbi det med "testing ingoing tcp connetion", der feiler testen, og dc er så sinnsykt tregt! Vet dette har noe med portåpning å gjøre! men har ikke peiling hvordan jeg gjør det eller hvordan jeg skaffer meg infoen om enten port eller ipinstillinger! har lest litt på www.smartehjem.no der de forklarer hvordan man gjør dette gjenom en ruter, men det er jo ikke tilfelle hos meg da jeg har en switch, har prøvd å bruke andre ip adr og slik men da funker ikke internett! leste også at rutere har en egen lan side? gjelder dette switchen min og?og i så fall hvordan kommer jeg inn på akkurat min switch? Er det noen av dere som vet hvordan jeg foreks kan komme meg active på dc++? har satt inn ip min som jeg brukte +myip i dc og har prøvd port 411 og 412 som jeg har lest andre har brukt, dette funket ikke! Håper noen av dere vet hva jeg kan gjøre!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting du kan gjøre. Nettet til INO er satt opp slik at du er fullstendig skjult. Vanlig surfing fungerer, men mange spill og fildeling halter stygt. Og om du forandrer på ruteren din så hjelper det ikkje, det er andre rutere mellom deg og nettet.

 

Det eneste du kan gjøre er å bestille fast IP fra INO. Da blir all trafikk rutet direkte til din PC, og du må sørge for brannmur sjølv.

 

Eg sa opp INO for ett år siden. Det er kanskje Norges sikreste internett-forbindelse, men ett møkkanett for oss entusiaster.

Lenke til kommentar

ok norges sikkreste nett, men jeg har aldri skrevet under på noen begrensninger, heller har det ikke stått noen sted! Og jeg ser jo at andre kunder i bkk får åpne porter, er det da teknisk umulig for meg å gjøre det eller er det mulig at bkk gjør det, og om så kan jeg kreve det da jeg faktisk betaler 500 kr mnd for det møkkabredbåndet!! Jævli kjipt dette som dere sier lagger det sinnsykt i spill og slik! høy latency 100-150 i cs!

Nekter å tro at det er ingenting jeg kan gjøre!!! Har sendt mail til bkk i går, der jeg la frem problemet som skrevet her på posten! husker jeg ringte dem en gang for lenge siden, da sa de at de ikke åpnet eller ga vekk porter!! Kom igjen da folkens.. må da være noen der ute som vet hva jeg bør gjøre?????

Lenke til kommentar
Du kan undersøke om de har satt opp en DMZ sone på routeren din. BKK benytter hvertfall 192.168.0.130 / eller .30 som DMZ i sitt nett. Evnt. kan du jo be dem sette opp en slik, eller be dem åpne og forwarde alt mot en intern IP på ditt nett.

jeg har prøvd å bruke den ipen, men da slutter inet å fungere, virker som jeg må holde meg innfor 2-9 på slutten av ipconfigen! ellers funker ingenting

Lenke til kommentar

Har du INO av den gamle typen, er alle kunder plassert bak en brannmur og alle har private ip adresser. Du kan spørre om å få en offisiell adresse, aner ikke hva det koster. Da får du alle porter åpnet inn direkte.

 

Bar vær obs på at de kan strupe linjen din dersom du driver for mye fildeling, siden INO ikke tillater P2P.

Lenke til kommentar
Har du INO av den gamle typen, er alle kunder plassert bak en brannmur og alle har private ip adresser. Du kan spørre om å få en offisiell adresse, aner ikke hva det koster. Da får du alle porter åpnet inn direkte.

 

Bar vær obs på at de kan strupe linjen din dersom du driver for mye fildeling, siden INO ikke tillater P2P.

det står ingenting i kontrakten om det, og når jeg kjøpte bredbåndet så sa jeg hva jeg kom til å bruke d til!! og ingen sa noe da!!

Lenke til kommentar

Sår nok i kontrakten...:

 

"Leverandøren står fritt til selv å vurdere om del av hensyn til de øvrige kundene på nettet, er nødvendig å periodevis å sperre for fildelings-tjenester som Napster og lignende"....

 

I min fra 2003 står det det.

 

Jeg for min del klaget inn at jeg måte betale 499 per måned, når nye kunder betalte 399. Fikk medhold i dette av BKK, og har fått tilbaketalt 100 kroner per måned siden 01.07.04.

Oppfordrer alle til å klage inn det samme!

 

Kan ellers opplyse at INO/BKK har stoppet og selge nye kontrakter til det trådløse "bredbåndet"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...