Gå til innhold

Western Digital og Døde disker?


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

1 år er for gammalt, dei funker

Ved og merke det er bare et fåtall som er feilprodusert.

Og 1 år er for gammalt? tenker du garanti så er dette gått ut!

 

Det eg meinar er at, 1 år gamle diskar er ikkje av samme sort som dei nye diskane er.

Dei som er over 1 år gamle vil nok vare lenge, slik ein harddisk være.

Dei siste modellane som har problem.

Takk, men det er jeg klar over. Som sagt før, WD har bekreftet problemer med sine disker..

Kan du utdype den påstanden litt mer? Har WD bekreftet det? I så fall, hvilke disker, og hvilke modeller?

 

Link?

Lenke til kommentar

Har 3 WD disker i maskinen min nå, 1 av de kom tilbake fra de døde etter litt jobbing (masse ødelagte clustre), 1 gikk til helvete for 1 uke siden, og den siste gikk til helvete for 2 dager siden.

Så jeg tror neppe jeg skal kjøpe noen flere WD disker med disse erfaringene, neste innkjøp blir 12x hitatchi disker (3 raid5 arrays) :D

Lenke til kommentar
Jeg kjører WD disker, og har brukt de i flere år. Har aldri hatt problemer med de.

JADA! vi veit at mange har hatt WD diskene sine i fleire år.

Poenget er og få fram at den siste serien deira er ein mandagsdisk, den kan krasje når tid som helst

 

Ikkje skriv innlegg for få eit post ekstra i tellern til venstre om at du har hatt ein WD eller IBM eller Seagate sida 1965!

Lenke til kommentar
Jeg kjører WD disker, og har brukt de i flere år. Har aldri hatt problemer med de.

JADA! vi veit at mange har hatt WD diskene sine i fleire år.

Poenget er og få fram at den siste serien deira er ein mandagsdisk, den kan krasje når tid som helst

 

Ikkje skriv innlegg for få eit post ekstra i tellern til venstre om at du har hatt ein WD eller IBM eller Seagate sida 1965!

hadde dem WD i 1965?

Lenke til kommentar
Jeg kjører WD disker, og har brukt de i flere år. Har aldri hatt problemer med de.

JADA! vi veit at mange har hatt WD diskene sine i fleire år.

Poenget er og få fram at den siste serien deira er ein mandagsdisk, den kan krasje når tid som helst

 

Ikkje skriv innlegg for få eit post ekstra i tellern til venstre om at du har hatt ein WD eller IBM eller Seagate sida 1965!

hadde dem WD i 1965?

Nei, de ble ikke opprettet før 1970 og produserte ikke harddisker før i 1988 :D

Endret av xthal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg kjører WD disker, og har brukt de i flere år. Har aldri hatt problemer med de.

JADA! vi veit at mange har hatt WD diskene sine i fleire år.

Poenget er og få fram at den siste serien deira er ein mandagsdisk, den kan krasje når tid som helst

 

Ikkje skriv innlegg for få eit post ekstra i tellern til venstre om at du har hatt ein WD eller IBM eller Seagate sida 1965!

Hm, jeg visste ikke at WD produserte Raptor-serien sin i 1965 allerede, men takk for hintet :roll:

 

Jeg har 1 stk 160GB fra WD også, som går helt fint, det gjør 250GB`en fra WD i serveren min også, uten problemer.

 

At WD produserer mandagsdisker er din påstand, ubegrunnet som sådan. Kanskje diskene ville vare litt lenger hvis folk sluttet å slippe sine eksterne disker i gulvet?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Har vel hatt en 20 talls disker fra WD mest 200 Gb, har alltid hatt bra kjøling i samtlige maskiner jeg har montert. Men har vel mistet 75 % av diskene som har vært fra Western digital. (also ødelagt uten grunn) Får jo nyen fra sjappene men det hjelper lite da det er en del arbeid med sende de tilbake å montere nye disker..

 

Uansett har jeg sluttet helt å kjøpe WD (eneste raptor jeg kjøper fra WD) og gått over til Samsung da jeg liker de.. HAr også prøvd seagate og maxtor...

 

Bruker en del HDDer så det er alltid surt å miste hdd, men slikt skjer og dessverre er det stor feilrate generelt på data komponenter selv om raten på WD tar kaken..

 

Rscue

Lenke til kommentar
Jeg kjører WD disker, og har brukt de i flere år. Har aldri hatt problemer med de.

JADA! vi veit at mange har hatt WD diskene sine i fleire år.

Poenget er og få fram at den siste serien deira er ein mandagsdisk, den kan krasje når tid som helst

 

Ikkje skriv innlegg for få eit post ekstra i tellern til venstre om at du har hatt ein WD eller IBM eller Seagate sida 1965!

Hm, jeg visste ikke at WD produserte Raptor-serien sin i 1965 allerede, men takk for hintet :roll:

 

Jeg har 1 stk 160GB fra WD også, som går helt fint, det gjør 250GB`en fra WD i serveren min også, uten problemer.

 

At WD produserer mandagsdisker er din påstand, ubegrunnet som sådan. Kanskje diskene ville vare litt lenger hvis folk sluttet å slippe sine eksterne disker i gulvet?

Ok, kan være ein mandagsdisk.

Er jo ein del som har fått problem med den siste serien fra WD.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del problemer med min WD 160GB disk. Filer blir korrupte og de 2 partisjonene forsvant fra win her om dagen... Klarer ikke kjøre recovery prog til mer enn 89 %. Er den disken ødelagt? er det noen prog som kan fortelle meg det?

Endret av Stian87
Lenke til kommentar
Bruker dere kjøling?

Overklokker dere?

Flytter dere mye på PC'en?

Kan svare ja på alle spørsmålene.

Men en finulig ting er at de diskene som har omkommet har alle sittet i maskiner som aldri har blitt overklokket, og heller aldri har blitt flyttet i tidsrommet fra de ble montert til har omkommet.

Diskene som har sittet i overklokkede maskiner har aldri hatt problemer. Diskene i min stasjonære-bærbare har heller aldri lagd problemer.

(Stasjonær-bærbar = pc i et miditower som har tilbragt ufattlige mange timer i koffert, på fly/buss/tog. Flyreiser inkluderer turer gjennom amrikanske sikkerhetsjekker, og diverse rundkast i bagasjebehandlingen. (Jo, jeg har laptop også - 2 stk faktisk.))

Lenke til kommentar

Jeg har også en forholdsvis ny WD som har crasjet. 120GB 8MB cache 7200 rpm ATA133.

 

Dette har jeg ikke nevnt andre steder i forumet. Begynner å bli litt for mange tilfeller nå.

 

Dette var i et godt kjølt, uoverklokket system. Harddisken var ca 10 måneder gammel. Jeg kan forvente lenger levetid enn det?

 

Edit: Både pcen og harddisken har stått i ro i hele tidsperioden.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Har selv 5 WD disker i bruk, alle funker helt utmerket. Men nå har jeg valgt

RAID Edition Enterprise versjonen av 250GB'n. Lengre teoretisk levetid (1 million MBTF timer

(ca. 114 år) mot 50.000 timer vanlig) og mindre støy (26dB mot 36dB vanlig) men koster 300-400 mer.

 

Men jeg må da nesten si det er verdt å betale for mer "kvalitet" ?

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Det er ikke skikkelig kjipt før du mister mappen med alle digitale bilder og andre viktige saker.. Jeg hadde selv en WD 200gb som ble flyttet ut av PC'en min pga bråk. Den levde i en måned eller to før den døde i serveren. Jeg fikk en seagate disk i erstatning og nå har jeg 4x200gb seagate og en 160gb som alle fungerer utmerket. Har en 120gb WD som enda lever, men den bråker så skrekkelig at jeg må ha den på et eget rom... :\

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...