EviLEddiE Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Kjøpte meg dette kabinettet hos Obs! Mariero på tirsdag, og er veldig fornøyd med det. Selv med 4 av 4 kabinettvifter montert er PCen blitt betraktelig mye mer lydløs enn med mitt moddede Aopen HQ08 (med 7 kabinettvifter). Samt at temperaturen i kabinettet har gått ned ca. 4-5 grader fra det forrige kabinettet. Jeg planlegger imidlertid å gå enda et skritt videre, nemlig å anskaffe støydempningspakken (NoiseControl Magic Fleece) for Chieftec Dragon-serien. Men siden støydempnigsmattene isolerer varmen i kabinettet, vil ikke kjøleeffekten fra aluminiumet i kabinettet mitt bli påvirket? Dvs at temperaturen i kabinettet vil stige betraktelig med disse mattene? Kom med svar og egne erfaringer om dette... [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-06-13 18:01 ] Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Når det gjelder støydemping vil jeg anbefale deg å legge asfalt på alle flater, ev. bare større flater og HD-oppheng. Etterpå legger du Magic Flees. Det er fordi MF ikke demper resonans/forplantningsstøy, MF har ikke masse nok. Jeg har asfalt der jeg fikk til å legge asfalt. Nå hører jeg ikke HD lenger. Nå er det viftehylinga som skal dempes, jeg har også kjøpt MF :smile: Når det gjelder temperatur, tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. I mitt HQ45 (før montering av kabinettvifter) steg temperaturen med ca. 1 grad etter "asfaltering" og montering av biltema skum/alu-matter. Forresten, de biltema-mattene er jeg ikke fornøyd med, alu-belegget reflekterer lyden i stedet for å "suge den til seg" Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg vil anta at den lille kjøleefekten du har av å ha et alu kabinett forsvinner idet du forer den med dempematter, men slik jeg ser det handler et alukabinett minimalt om kjøleeffekt og mest om vekt. Pass heller på at du ikke dekker til for mye av "naturlige" gjennomluftingsmuligheter (luftehull i sdedør o.l.) da dette har mer å si for temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå