Gå til innhold

Verdensrommets størrelse!


Anbefalte innlegg

Når vi går inn på hvorvidt ett elektron kan være på to steder samtidig syns jeg vi tar oss vann over hodet...

Nei, dette er bevist med forsøk hvor de sender lysstråler som bøyer seg likt hver gang. Husker ikke forsøket i detaljer...

jeg har også hørt eller lest før, at dette er påvist... jeg mener kun at det er å gå for mye inn på detaljer når det er snakk om likhetstrekk mellom atomer og solsystemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi går inn på hvorvidt ett elektron kan være på to steder samtidig syns jeg vi tar oss vann over hodet...

Nei, dette er bevist med forsøk hvor de sender lysstråler som bøyer seg likt hver gang. Husker ikke forsøket i detaljer...

jeg har også hørt eller lest før, at dette er påvist... jeg mener kun at det er å gå for mye inn på detaljer når det er snakk om likhetstrekk mellom atomer og solsystemer.

 

Jeg beklager hvis jeg ikke i det hele tatt klarer å være objektiv i forhold til saken. Jeg sier jo bare meningene mine, og jeg mener ikke å konstantere noe... Jeg er helt og holdent enig i at dette er en ytterst vag teori, som jeg bare har moro av å fundere på... ikke noe annet. Altså å sammenligne atomer og solsystemer. Selv om det ikke har kommet fram så tydelig er hovedpoenget mitt at vi ikke kan vite om det finnes livsformer som består at oss.

 

Når det gjelder uendelig-univers generelt derimot, så virker det på meg som at argumentene er der for flere enn bare meg; at den ikke forutsetter mine tanker, og at den altså er objektiv...

 

 

Dalheim

 

 

 

 

edit: beklager feilpostingen... opera er ikke så stødig

Endret av dalheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...