Gå til innhold

Woot! Xfce 4.2 er ute!

Anbefalte innlegg

I går (teknisk sett 2 dager siden) kom Xfce 4.20 ut.

Tatt fra xfce.org:

"The new Xfce desktop, while still being lightweight and easy to install, offers several new and awaited features in comparison with its previous 4.0 stable release like a brand new session manager, keyboard shortcuts, a graphical desktop menu editor, multihead support (Xinerama and Multi-Screen mode), Kiosk Mode support (to lock down Xfce in cooporative environments), optional support for icons in the desktop menu, a desktop menu plugin for the panel, CUPS and BSD-LPR printing support, a new icon theme, and various other small enhancements. Moreover, Xfce 4.2 provides bleeding-edge features, like a compositing manager for xfwm4 (a manager for the new X.org Composite extension, which brings true transparency to the Xfce Desktop) and support for the XDG base directory specification".

Screenshots:

http://www.xfce.org/index.php?page=screenshots&lang=en

For dere som ikke trives helt med gnome/kde, så er dette helt klart en desktop variant dere må prøve.

Personlig har jeg aldri vært mer fornøyd.. dette er rett og slett vakkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vart jo Slashdotta for ei stund sia.

Ikke dårlig bare det. :)

Edit: Når jeg skrev "i det skjulte", så vart det kanskje litt feil. Det jeg mener å si, er at det er undervurdert av mange. De som vil ha et litt lettere grafisk grensesnitt enn gnome/kde, og et litt tyngre enn *box, så er xfce det naturlige valget. Merk at jeg skrev grafisk grensesnitt. Blir litt galt å kalle *box for noe annet enn en windowmanager.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...