Gå til innhold

Min mors kresne cdspiller

Psh

Anbefalte innlegg

Min kjære mor har en cd spiller som i utgangspunktet ikke takler cd-r plater, men ved en tilfeldighet fant jeg ut at den funket med noen gamle cd-r plater...

Merket var Imation 52x 80min (vet ikke hvem som har produsert disse) som var brennt på en eldre brenner (ukjent merke) med heller dårlig kvalitet.

Siden cdspilleren taklet disse trodde jeg at mine Plextor plater (Produsert av Taiyo Yuden) brennt på en Lite-On LTR-52246S garantert skulle funke, (siden kvaliteten på både plater og brenner er noe av det bedre på markedet) men nei da.

Spørsmålet mitt er da følgende : Er det mulig å brenne cd-r plater på en slik måte at de er mer kompatible? Tenker på om det har noe å si om du legger til/fjerner cd text og lignende? Brennehastighet vet jeg har en innvirkning, men det er ikke problemet siden jeg allerede har prøvd mange forskjellige hastigheter...

Dette er ikke STORT problem, og dere trenger ikke å sette himmel og helvete i bevegelse for å løse det, men jeg vet at min mor hadde satt stor pris på det... :love:

Takker på forhånd jeg!

Psh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidliger var det mye diskusjon om det ble bedre kvalitet på brenningen om man reduserte hastigheten på brennerer. Man ble vel aldri helt enige der. Vet ikke hva du brenner på men det kan være vært et forsøk å redusere fra f.eks 32x til 8x.

PS Du har husket å brenne Audio-CD og ikke Data-CD :blush:

Lenke til kommentar

Problem solved!

Løsningen var faktisk 24x speed brennehastighet, verken mer eller mindre. Kan ikke finne noen kvalitetsforskjeller på platene brent på 52x,24x eller 4x speed men. Det spiller heller ikke noen rolle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...