Gå til innhold

iTunes holder mp3 samlinga mi som gissel

souljah

Anbefalte innlegg

tok nettopp å installerete itunes 4.7.1 og gjorde den konge tabben å importere en hel mappe inn i itunes,

og nå kan jeg se at mappen inneholder ca 9Gb med musikk-filer,

men når jeg åpner mappa er alt vekk,

og itunes har laga en haug nye mapper,

med den følge at den flotte mp3 samlinga mi er blitt et skikkelig rot..

itillegg til at jeg kun får tilgang til all musikken en via itunes

Er det noen som vet hvordan jeg kan få denne mappa til å bli som den var før...

gode råd vil bli satt så utrolig stor pris på. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar, Advanced, jeg har hatt en lang natt med å flytte filer en og en for å få alt alle filer på plass igjen, og er snart ferdig med den jobben, og da skal jeg forsøke å bruke system-verktøy, - jeg vil bare være helt sikker på at jeg har sikret alle filene først....

åhhh hvor jeg hater iTunes akkurat nå, regner med at det går over etterhvert... har i allefall lært å ikke importere hele mapper inn i iTunes...

Lenke til kommentar

problemet er bare at den har reorgansiert alt sammen, sånn at det er blitt et eneste stort rot, og laget nye mapper, så det eneste jeg får eksportere er det rotete systemet som allerede er i iTunes - det hadde vært så enkelt om det bare hadde vært en angre funksjon iTunes.. - får se om system gjenopprettnig vil gjøre jobben for meg, så snart jeg er ferdig med å et back up system

Lenke til kommentar
problemet er bare at den har reorgansiert alt sammen, sånn at det er blitt et eneste stort rot, og laget nye mapper, så det eneste jeg får eksportere er det rotete systemet som allerede er i iTunes - det hadde vært så enkelt om det bare hadde vært en angre funksjon iTunes.. - får se om system gjenopprettnig vil gjøre jobben for meg, så snart jeg er ferdig med å et back up system

Rotete system?

HAr du skikkelig tag'er sortere iTunes slik i mappe:

Artist -> Album -> Låter

Hva er så rotete med det?

Du kan uansett sette iTunes til IKKE å holde orden i biblioteket, samt du kan

selv angi folder biblioteket skal ligge i..

Lenke til kommentar

det er jo nettopp det som er problemet jeg hadde ikke gode tag'er på filene da jeg importerte hele mappa inn i iTunes, for hvis jeg hadde hadde det ville det ikke vært noen problemer... og derfor ville jeg gjerne ha angret hele operasjonen slik at jeg kunne ha ordnet gode tag'er på de filene som manglet det..., men nå er det mye mer krevende å finne av hvilke sanger som hører sammen siden tusen sanger er blandet sammen...

jeg er enig med deg i at god tag'et system er veldig ryddig, og nyttig i store musikk samlinger... ok

Lenke til kommentar

Et kjekt program til å lage orden på musikksamlinga er Musicbrainz (lastes ned fra Musicbrainz.org). Dette programmet forsøker å identifisere musikk filene og du kan selv sette struktur på hvordan de skal lagres når de er identifisert.

tok nettopp å installerete itunes 4.7.1 og gjorde den konge tabben å importere en hel mappe inn i itunes, og nå kan jeg se at mappen inneholder ca 9Gb med musikk-filer

Lar du iTunes kopiere filene over i sitt eget bibliotek da? Skrur du av denne funksjonen om å la iTunes styre iTunes Music mappen så slipper du vel det problemet du beskrev...

Lenke til kommentar

ahhh.. tusen takk for det tipset schjell det gjør re-tagging mye enklere meg, innser i ettertid at det var ikke særlig lurt av meg å la iTunes få bestemme over de filene, kan være glad for at jeg ikke lot den få en ennå større mappe å rote i... hva heter det "av skade blir man klok" og brent barn skyr å la iTunes styre iTunes Music mappen

Lenke til kommentar
Er iTunes virkelig så frekk? Også uten å spørre deg under installasjonen en gang. Leste akkurat en artikkel fra i dag, om Apples Microsoft-aktige frekke forsøk på å tilrane seg mest mulig monopol på alt de omsetter derfra... Se selv:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115364

Du må selv be iTunes om å fikse biblioteket.

Du blir spurt ved installering samt det kan stilles i prefs.

Apple begynte nemlig for kort tid siden å inkludere et fotoredigeringsprogram i alle nye Macer, gratis, som på mange måter undergraver markedet til Photoshop.

Fo en idiot... Photoshop har ingen marked blant heimebrukere og fotoprogrammene

har i OS X kan ikkje brukes av profesjonelle. Snakk om idiotisk utalelse.

Store forskjell på Apple og Microsoft er merkevare byggingen, det satser på livstil

og design. De er rett å slett i tiden, skaper trender etc. Det er kun dyktig markeds-

føring og profilbygging.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var vel den organiseringsfunskjonen på som default, på de første versjonene av iTunes. Det var ihvertfall mye styr rundt den, så jeg regner med at de innså at de måtte endre litt på oppsettet. Med nyere versjoner er du selv skyld i slike problemer som denne tråden beskriver, men det er kanskje vanskelig for mange å se konsekvensen før det er for sent.

Personlig liker jeg å ta meg av den fysiske organiseringen selv, men så liker jeg heller ikke iTunes noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...