kaj... Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har over en lengre tid nå vurdert å anskaffe meg en bærbar PC. Begrensingene ligger i økonomien, og jeg er på utkikk etter en billig bærbar som gir mye for pengene. At maskinen er stille og mobil vektlegges like mye som ytelse. Jeg kom over denne fra Toshiba. Centrino, 1,6 Ghz, 512 ram, WLAN, 2,7 kg, 40 GB harddisc og DVD/CD-RW.. Egentlig akkurat noe slikt jeg har vært på utkikk etter (rent bortsett fra biten med delt skjermkort, men det betyr ikke all verden). Hva jeg vet mindre om er Toshiba og deres kvalitet. Har overlevd lenge i bransjen, så er velneppe noe man må skygge unna!? Noen her som har erfaringer med denne eller lignende modeler fra Toshiba? Og ja, jeg vet at prisen ikke er veldig lav hos Elkjøp. Men det har seg slik at jeg for tiden bor i Finland og her annonserer "finsk Elkjøp" den for 999 Euro nå. Da mener jeg at dette er mye maskin for pengene og absolutt verdt å vudere. Synspunkter? Lenke til kommentar
kaj... Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Jaja, responsen uteble... Hadde forsåvidt ikke ventet noe annet heller. Ser jo at en del har lest denne tråden.. Hadde bare et par av de sagt sin mening... Fortsatt ikke for sent om noen skulle ha noe på hjertet. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Personlig ingen erfaring med Toshiba, men de jeg har pratet med sier at det er et kvalitetsmerke. Har selv ganske så lyst på en gamel toshiba med 400-800mhz, 10" touchscreen... Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har en toshiba satelitte m30 pro. Jeg er veldig fornøyd med den må jeg innrømme, tror den er så godt som identisk med den maskinen der. Det eneste jeg har noe å utsette på er forsåvidt batterilevetiden som er rundt 3 til 3.5 timer med wlan avslått.. Ellers føler jeg at dette er en meget god og fin maskin å bruke. Jeg betalte over 15 000 for min for noen måneder siden, og det var MED rabatt. For å være ærlig virker dette som et godt kjøp for 999 euro. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Glemte å nevne dette her også =) Maskinen er også forøvrig ganske stille med mindre du kjører den på maks performance. Den har også en tendens til å bli forholdsvis varm om du ligger med den i sengen og lignende, men jeg har aldri opplevd dette som et stort problem. Keyboardet må jeg også si jeg er svært fornøyd med i forhold til andre laptoper jeg har prøvd. Noe mer du lurer på ? Lenke til kommentar
kaj... Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Først av alt; Hjertelig takk for svar! Ikke så veldig mye mer jeg lurer på egentlig. Klarer jeg å skaffe den til den prisen når det er lønningsdag til uka, blir det handel. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Ikke noe problem! Så akkurat mer nøye på specsene, jeg har mye bedre grafikkort, større hd, minnekortleser etc, men utenom det ser maskinene svært like ut. Hva skal du forresten bruke denne maskinen til ? Endret 19. januar 2005 av haingodegamle Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 M30 er en litt annen maskin enn A50-serien til toshiba. M30 er større og tyngre, og har widescreenskjerm. Men til gjengjeld så har de satt inn bedre grafikkort. M30-serien er også en prisklasse over A50-serien, så de er ikke egentlig sammenlignbare. Jeg mener uansett at toshiba er et veldig bra merke når det gjelder bærbare pcer, de leverer kvalitet opp og i mente. Men husk på at det ikke følger med works/office og lignende på den pcen du har sett deg ut. Lenke til kommentar
kaj... Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Blir ikke mye tung bruk på meg. Skal jeg spille, blir det gjerne Hattrick eller Hjerter. I tillegg har jeg vel noen MCP-tester jeg skal prøve å få tatt etterhvert. Først og fremst for å få tatt de og få nettilgang at jeg kjøper PC nå. Hva programvare gjelder, er ikke det noe problem. Følger nok med finsk XP Home, noe som jeg blir å fjerne.. OEM eller ikke. Har både Office og Windows liggende, fullt lovlig t.o.m. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Min M30 er 100gram tyngre.. er ikke allverden akkurat. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Et problem kan jo være om saken kommer med finnsk tastatur..eller engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå