staagri Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Vurderer å gå til annskaffelse av en ny hd nå, men er litt usikker på hva som er det "beste" kjøpet. Skal ha en på 40 eller 60GB Jeg vil ha en kjapp hd, støy er ikke det viktigeste, bør vel kjøpe 7200rpm dei er vel en del kjappere enn 5400? Noen som har noen anbefalinger komme med?? ikke for dyr.. En ting til, må man ha ekstra kjøling på 7200rpm disker?? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-15 19:08, staagri skrev:Vurderer å gå til annskaffelse av en ny hd nå, men er litt usikker på hva som er det "beste" kjøpet.Skal ha en på 40 eller 60GB Jeg vil ha en kjapp hd, støy er ikke det viktigeste, bør vel kjøpe 7200rpm dei er vel en del kjappere enn 5400? 7200rpm er kjapper ja! Det er da ganske logisk ettersom RPM = Rounds Per Minute. Selv kjøper jeg en Maxtor 40gig 7200rpm. Har troa på den. Skal være ganske stille, samtidig som den er rask. Har hørt at IBM disker "dør som fluer" av noen folk.. folk som er dritt lei ibm og dårlig kvalitet, sier dem.. ibm har faktisk blitt saksøkt for dårlig kvalitet! SeaGate Barracuda IV er vel og et godt valg.. ganske så raske.. skriver en del tregere enn f.eks. IBM 60GXP, men leser bittelitt bedre. Støyer en del mindre.. ettersom diskene faktisk er "støydempet" av SeaGate! Er ikke så lett å vite hva man skal velge.. lider valgens kvaler jeg og :wink: BTW; ekstra kjøling er vanligvis ikke nødvendig. Kommer helt ann på hvor god luftstrøm du har i kabinettet og da.. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Har blitt eks eier IBM for tre-fire dager siden, hadde 60GB GXP versjonen. Fikk bad sectors for andre gang (fiksa det med Drive Fitness greia til IBM første gangen). PS Data bytter min i en Western Digital 80GB 7200rpm for hundrelapp ekstra (20GB for hundre kroner er vel ikke så ille :smile:). Har hørt mye bra om WD disker så jeg ser fram til å sette inn den. Styr unna IBM for all del, du er heldig hvis du får en som er feil fri. Telcontar _________________ --------------------------------------- Dell Dimension XPS-R450 Dual boot Win2k/WinME PIII 1GHz 768MB RAM IBM 60GB HDD Yamaha 16x10x40x Toshiba 4x DVD Asus GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR 3dMark 2000, ca.6600p -------- [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-11-15 19:29 ] Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Ja hold deg unna IBM og Seagate... har hatt 2 STK seagate (8giga,20 Giga) begge to gikk gaiken (til helvete) etter ca 1 år :sad: harnå kjøpt meg en Samsung SV4002H, Harddisk 40.0GB IDE 5400RPM UDMA-100 3.5" 1095,- http://www.psdata.no/ Meget stille og fortsatt god harddisk (hatt den i ca 1/2 år nå :smile: Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Jeg har to ibm disker, en 75gxp og en 34gxp tror jeg det var, begge to har blitt kjørt hardt som bare det i hhv 1 år og 2 år uten en eneste feil. Det selges vel langt mer ibm enn de andre, og som kjent så hører man bare fra dem som har problemer.. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Quote: On 2001-11-16 10:04, Praetorian skrev:Jeg har to ibm disker, en 75gxp og en 34gxp tror jeg det var, begge to har blitt kjørt hardt som bare det i hhv 1 år og 2 år uten en eneste feil.Det selges vel langt mer ibm enn de andre, og som kjent så hører man bare fra dem som har problemer.. Jo, du har så absolutt et poeng i det med mengde osv. Men en rekke hardwaresites har hatt artikler, spesielt om 75 GXP-serien. Er også denne serien IBM er saktsøkt for. Feilrater ER veldig høy, det er ingen tvil om dette! Når erfarne og meget datakyndige folk opplever at 3-4 disker dør/fucker på noen få mnd, da må det nesten være noe galt. At det altids vil være mange som ikke har problemer betyr ikke at et produkt nødvendigvis er bra/feilfritt. Om IBM produserte let's say 100 millioner stk av 75 GXP-serien og kanskje 20-30 % av disse ble/blir returnert totalt sett, så er dette et ENROMT tall som burde bevise at serien er en eneste stor produksjonsfeil. Tror ikke noen maskinvareprodusenter, no mather what de lager, kalkulerer med mer enn kanskje 5 % feilrate på sine produkter, sansynligvis mindre. Nå er disse tallene bare en gjettning fra min side, men poenget er det viktige her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå