Gå til innhold

athlon64 3000+ (ossen minne?)

Anbefalte innlegg

ska kjoepe meg en A64 3000+ og har satt sammen masse produkter, det eneste jeg er usikker på er RAM minnet.

Ska ha 1gb ram (2x 512mb), men ossen merke?

Hadde jeg hatt godt med penger ville det ikke vaert noe stort problem, men som det ser ut nå så regner jeg med omtrent 1500:- for ram.

Vis jeg kjoeper meg 2x512mb matched Cruical eller Kingstone, vil jeg kunne overklokke maskina noe da? Vis vi sier at minnet takler 210mhz eller no så har jeg kun mulighet å klokke cpu'en fra 1800@1890mhz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det, gitt at MP settes til 9.

HVis du skal klokke kan det være ok og kjøpe litt skikkelig RAM. Det er ihvertfall en erfaring jeg har gjort meg.

Har Corsair XMS3200 XL på vei i posten akkurat nå og det er veldig gode brikker. Ligger litt over ditt buskjett dog, men kanskje de er verdt pengene likevel? ;)

Lenke til kommentar
Stemmer det, gitt at MP settes til 9.

HVis du skal klokke kan det være ok og kjøpe litt skikkelig RAM. Det er ihvertfall en erfaring jeg har gjort meg.

Har Corsair XMS3200 XL på vei i posten akkurat nå og det er veldig gode brikker. Ligger litt over ditt buskjett dog, men kanskje de er verdt pengene likevel? ;)

ok =)

har det noe å si om det er "two matched" eller er det bare å kjoepe 2stk 512mb av samme model for å bruke dual channel..

Gir det egentlig noe i det heletatt? =P

Lenke til kommentar

dual channel gir en liten øke i ytelse, ser mange skriver 5-10%.... Det går fint å kjøpe en god/dyr brikke på 512 nå og en seinere, disse bør selfølgelig være helt like, men det er ikke 100% sikkert at det går å kjøre i dual channel (matched brikker er garantert å kunne kjøre dual med hverandre, dvs. du får nye på garanti hvis de ikke klarer det)

jeg hadde et par med matched ocz premier, og kan anbefale disse... kjørte ddr 446 på de med [email protected], tror de koster ca.1400 nå, og er helt greie hvis du ikke trenger topp ytelse...

Selv ville jeg ha kjøpt gode brikker hvis men har planer om å overklokke langt, kingston hyperX tror jeg er rimelige, 2000kr??, mens ocz lager de beste brikkene til rå overklokking, crucial ballistix er meget gode til moderat overklokking...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...