phax Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hei, leser litt om windows media center edition 2005 og lurer egentlig bare på om det er noe for meg? har ikke satt meg helt inn i forskjellene mellom denne og xp pro foruten om at den har vel mer htpc støtte. er det ellers en fullverdig windows versjon som egner seg til "vanlig" bruk ellers, eller vil jeg miste noen funksjoner jeg har nå? har pc'n koblet opp mot tv'n og ser mye film på denne måten og spiller musikk, derfor jeg synes der virker interessant. visst noen kunne sette meg litt inn i forskjellene og si deres mening om programmet hadde jeg satt stor pris på det! på forhånd takk. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 WMCE er jo beregnet for de som har pc-en som en integrert del av stereoanlegget, stue-dvd, tv og så videre. Slik at man kan styre det hele fra sofakroken med en fjernkontroll som man kan kjøpe som et tillegg til WMCE. Så hvis du kun har koblet tv'n din til dataen via en tv-utgang på skjermkortet, så tror jeg egentlig ikke du vil ha så mye glede av WMCE. Det er nok ikke så mye vits hvis man ikke har den tilstrekkelige maskinvaren. Ellers må du huske på at WMCE ikke finnes på norsk. Det kommer kanskje, men det er ikke bestemt enda så vidt jeg vet. Men i tillegg til mediafunksjonen så fungerer jo WMCE som WinXP vanligvis gjør. Du vil fortsatt ha alle funksjonene du er vant med fra den XP du har i dag. Så sånn sett skader det jo kanskje ikke å prøve. Det er sikkert mulig å installere WMCE i dualboot sammen med XP, så du kan velge hvilken av disse to du skal kjøre når maskinen starter opp. Ellers kan du lese mer om WMCE her: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) har innstallert det nå, første inntrykket er veldig bra! genialt når man er oppkoblet mot tv'n! ellers virker det som stortsett det samme, litt smoothere design på alt enest. edit: hm, var litt rask der. trøbbel med og spille av filmer i media center. jaja, litt innkjørings problemer skal man da alltid ha... Endret 19. januar 2005 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå