Gå til innhold

Siste finpuss før bestilling ( AMD64 SLI )

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
]
ok  . Har du noen linker til 24pin PSU'er? Stikker på jobb jeg 

Nja, det eneste jeg faktisk ut fra erfaring kan uttale meg om da, blir det jeg selv har Fortron 24 pin Den er jo som du ser "Bare" 400Watt, til det oppsettet du har nå er det mer enn nok i massevis, Kjører prescott med raid osv (se profilen min for resten) med den, og er veldig godt fornøyd den. Den er stille, regulerbar 120mm vifte, drar luften ut rett over cpu og veldig stabil og fin hos meg. Så jeg vil ikke nøle med å anbefale den.

På bildet i linken mangler det potmetert bakpå for viftereguleringen, så det var en positiv overaskelse for min del. Kan stilles til nesten lydløs, og den øker da av seg selv om den blir for varm ;)

MEN, det er et men her, som sagt, uttaler meg aldri skråsikkert om ting jeg ikke er skråsikker på, som du ser drar jeg lett en god del hos meg med den, men hvor mye du faktisk vil trenge hvis du skal ha 2 stk 6600GT er jeg usikker på.

400 gode Watt kan kanskje bli knapt da. Hvis du vet at du går for 2 skjermkort bør du sjekke litt mer rundt dette. Men da må du nok sette deg litt inn i det, Kunne jo anbefalt deg Q-tech'en på 550W eller hva det er til samme pris som Fortron, men jeg har en følelse av at fortron i praksis yter bedre enn feks Q-tech, og selvsagt mer stabil/bedre kvalitet, selv om watt tallet sier noe annet.

Poenget mitt blir altså, du får avgjøre selv, men ikke se deg blind på oppgitte Watt

(Edit; masse surr m link)

:thumbup:

Ringte komplett for å undersøke!

De fortalte meg at jeg minimum burde ha 400w, men med mine katoder og

forskjellige vifter + 2 disker, kjøper jeg nok en bZerk 500w fra microplex.no, har hørt mye posetivt om den PSU'en i forumer og tester :yes:

Og dette med overgangen (20pin til 24pin) var ikke noe ytelseshemmende ;)

Endret av tr0lg
Lenke til kommentar
Heh...det at chipset-viften støyer er vel ikke akkuratt en nyhet da...

Hvorfor har du ikke tatt det med i argumentasjonen da?

Det er et klart negativt moment.... :hrm:

Det eneste jeg har argumentert for i denne tråden er en dvd-brenner...uansett så synes jeg ikke det er et så veldig negativt moment da det er enkelt å kjøpe en billig viftestyring eller å skifte ut viften...begge løsninger vil være billig nok til at asus-kortet fortsatt er det billigste sli-kortet! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...