Gå til innhold

Siste finpuss før bestilling ( AMD64 SLI )

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er siste finpuss før bestilling, noe jeg har glemt?

- Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

- Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB PCI-E PCI Express, Tv-Out/DVI-I, Retail.

- Antec P160W MidiTower Aluminium ATX +Window without PSU

- Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

- Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort Bulk, DDU1612-B2

- Athlon64 3200+ 90nm Boxed

- Aspire ATX-AS520W 3 FAN Aluminium Silver 520W ATX

- Adapterkabel 20-pins ATX till 24-pin EPS, 10cm

Pris /m frakt: 9740kr

En ultimat gaming pc :p , kjøper et 6600GT ekstra neste mnd :!:

Endret av tr0lg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der, er to ting jeg lurer litt på dog.

Minnet er bra, men kan kanskje ikke klokkes så veeeldig langt hvis det var en del av planen.

Og PSUen du har valgt er 20 pins, selv om du bruker en 20 til 24 pins konverter så tror jeg ikke du vill få brukt strømmen på de 4 ekstra pinnene, bør vurdere å forske litt på om dette stemmer.. lykke til :)

Lenke til kommentar

Minnet er bra, men kan kanskje ikke klokkes så veeeldig langt hvis det var en del av planen.

Og PSUen du har valgt er 20 pins, selv om du bruker en 20 til 24 pins konverter så tror jeg ikke du vill få brukt strømmen på de 4 ekstra pinnene, bør vurdere å forske litt på om dette stemmer.. lykke til :)

men jeg får brukt PSU'en bare med 20pins også?

eller må jeg kjøre 24pin? Har alrdi forstått PSU'er :blush:

Endret av tr0lg
Lenke til kommentar
jaja, den vill nokk fungere fint den, men vet ikke hvordan det blir med 2 skjermkort som trekker masse watt.. må jo være en grunn til at det er 24 og ikke 20... google for it ! jeg tar kvelden

men nå er dette en 520whatter også da, drar en del det! :roll:

Endret av tr0lg
Lenke til kommentar

20 til 24 pin konvertere lager vel noen "paralellkoblinger" de 4 pin som mangler på 20 pin er: +3,3V? , +5V , +12V og jord, kanskje 3 "aktive" kurser - de finnes også i 20 pin koblinga. OBS setter en inn P4 kontakten ved siden av 20 pin går noe til....den har 2 +12V og 2 jord tilkoblinger.

Lenke til kommentar
Noen som kan dette med 20pin til 24pin konvertere?  :ermm:

Man setter først inn 20 pikk delen deretter setter man in den med 4 ved sidenav....

Dett va dett :cool:

ja, i know. men om denne omformeren har noen dårlig effekt på PSU'en og om

en psu med omformeren er noe dårligere osv, vil den være like stabil som en ren 24 pinner's? :blush:

Lenke til kommentar

minnet bruker samsung tccd moduler på 4ns og klokker meget godt på lav spenning.

Mener det skal klare opp i mot 600mhz på 2.85 volt

Lenke til kommentar
20 til 24 pin konvertere lager vel noen "paralellkoblinger" de 4 pin som mangler på 20 pin er: +3,3V? , +5V , +12V og jord, kanskje 3 "aktive" kurser - de finnes også i 20 pin koblinga. OBS setter en inn P4 kontakten ved siden av 20 pin går noe til....den har 2 +12V og 2 jord tilkoblinger.

men denne adapteren jeg tenkte på, den er ikke delt opp, og det er bare en vei å sette den, eller? blir vel mer som en 20pin under installajon (umulig å gjøre feil) Men resten blir vel som du sa ;)

Endret av tr0lg
Lenke til kommentar

minnet bruker samsung tccd moduler på 4ns og klokker meget godt på lav spenning.

Mener det skal klare opp i mot 600mhz på 2.85 volt

smooth :love:

Lenke til kommentar

men denne adapteren jeg tenkte på, den er ikke delt opp, og det er bare en vei å sette den, eller? blir vel mer som en 20pin under installajon (umulig å gjøre feil) Men resten blir vel som du sa ;)

JA adapteren gjør det enklere passer kun 1 vei, var noen eg ikke quota som skreiv sett i 4 pin vedsiden av 20 pin mente de "P4 kontakten" kommer trøbbel..det er noen 24 pin PSU bl.a. Tagan X 420W testet i Overklokking her: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=11510 som har en 4pin kontakt som henges på 20 pin for å skape en 24 pin uten adapter. Tagan har fått noen klager på stive og "klumpete" adapter.

Lenke til kommentar

Vedrørende den psu kontakten er vel grunntanken at man trenger fler/tykkere ledning for å få frem strøm uten spenningstap. du har vel da 3 muligheter;

1. 24 pins psu, som jo er det beste

2. 20 pins med overgang 24 pins, her vil hk "oppleve" det som en 24 pins

3. 20 pins rett på hk, her vil da hk måtte ta strømmen fra de pinnene som er der.

Jeg har ikke satt meg nok inn i forskjellen på selve psu 24 vs 20 pin til å si noe sikkert. Det man hele tiden snakker om her er jo Watt totalt, og også dette er det forskjellige måter å regne ut, det oppgis som regel en max A på de forskjellige spenningene, men det er gjerne da ikke samtidig. hvis disse tallene (samtidig) er vesentlig annerledes på 24 pins er jo det selvsagt er argument for å velge det. Hvis de faktisk har to ekstra kanaler for levering av strøm. (og ikke bare 4 ekstra ledninger)

Det er vel uansett ikke veldig sannsynelig at man vil merke noe forskjell i praksis med en 24 pins vs 24 pins adapter ved vanlig bruk. (heller ikke 20 pins rett på for den saks skyld, men det siste vil vel utvilsomt belaste hk lederbaner mer)

Har også selv brukt begge deler på mitt p4 system, men da med dårlig Q-tech, så litt ustabil spenning var vel grunnet "billig" psu, heller enn antall pinner.

Som jeg har forstått det har dette med innføring av 24 pins litt med pci-e og gjøre bla. Mitt gt 6600 pci-e har feks ikke ekstern strøm, som jeg har skjønt agp versionen har. Så hvis det blir aktuelt med feks 2 slike strømslukere som skal ha sin strøm via pci-e porten, bør du kanskje sjekke det ut litt nærmere.

I utganspunktet er det vel ikke så mange gode argumenter for å ikke gå for 24 pins når alt skal kjøpes nytt, syns nå jeg da :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Vedrørende den psu kontakten er vel grunntanken at man trenger fler/tykkere ledning for å få frem strøm uten spenningstap. du har vel da 3 muligheter;

1. 24 pins psu, som jo er det beste

2. 20 pins med overgang 24 pins, her vil hk "oppleve" det som en 24 pins

3. 20 pins rett på hk, her vil da hk måtte ta strømmen fra de pinnene som er der.

Jeg har ikke satt meg nok inn i forskjellen på selve psu 24 vs 20 pin til å si noe sikkert. Det man hele tiden snakker om her er jo Watt totalt, og også dette er det forskjellige måter å regne ut, det oppgis som regel en max A på de forskjellige spenningene, men det er gjerne da ikke samtidig. hvis disse tallene (samtidig) er vesentlig annerledes på 24 pins er jo det selvsagt er argument for å velge det. Hvis de faktisk har to ekstra kanaler for levering av strøm. (og ikke bare 4 ekstra ledninger)

Det er vel uansett ikke veldig sannsynelig at man vil merke noe forskjell i praksis med en 24 pins vs 24 pins adapter ved vanlig bruk. (heller ikke 20 pins rett på for den saks skyld, men det siste vil vel utvilsomt belaste hk lederbaner mer)

Har også selv brukt begge deler på mitt p4 system, men da med dårlig Q-tech, så litt ustabil spenning var vel grunnet "billig" psu, heller enn antall pinner.

Som jeg har forstått det har dette med innføring av 24 pins litt med pci-e og gjøre bla. Mitt gt 6600 pci-e har feks ikke ekstern strøm, som jeg har skjønt agp versionen har. Så hvis det blir aktuelt med feks 2 slike strømslukere som skal ha sin strøm via pci-e porten, bør du kanskje sjekke det ut litt nærmere.

I utganspunktet er det vel ikke så mange gode argumenter for å ikke gå for 24 pins når alt skal kjøpes nytt, syns nå jeg da :)

ok ;) . Har du noen linker til 24pin PSU'er? Stikker på jobb jeg :(

Lenke til kommentar

]

ok  . Har du noen linker til 24pin PSU'er? Stikker på jobb jeg 

Nja, det eneste jeg faktisk ut fra erfaring kan uttale meg om da, blir det jeg selv har Fortron 24 pin Den er jo som du ser "Bare" 400Watt, til det oppsettet du har nå er det mer enn nok i massevis, Kjører prescott med raid osv (se profilen min for resten) med den, og er veldig godt fornøyd den. Den er stille, regulerbar 120mm vifte, drar luften ut rett over cpu og veldig stabil og fin hos meg. Så jeg vil ikke nøle med å anbefale den.

På bildet i linken mangler det potmetert bakpå for viftereguleringen, så det var en positiv overaskelse for min del. Kan stilles til nesten lydløs, og den øker da av seg selv om den blir for varm ;)

MEN, det er et men her, som sagt, uttaler meg aldri skråsikkert om ting jeg ikke er skråsikker på, som du ser drar jeg lett en god del hos meg med den, men hvor mye du faktisk vil trenge hvis du skal ha 2 stk 6600GT er jeg usikker på.

400 gode Watt kan kanskje bli knapt da. Hvis du vet at du går for 2 skjermkort bør du sjekke litt mer rundt dette. Men da må du nok sette deg litt inn i det, Kunne jo anbefalt deg Q-tech'en på 550W eller hva det er til samme pris som Fortron, men jeg har en følelse av at fortron i praksis yter bedre enn feks Q-tech, og selvsagt mer stabil/bedre kvalitet, selv om watt tallet sier noe annet.

Poenget mitt blir altså, du får avgjøre selv, men ikke se deg blind på oppgitte Watt

(Edit; masse surr m link)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...