B-Man Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har en Shuttle SN85G4, med Shuttle's egne trådløse antenne PN11. Denne har fungert fint lenge nå (over 6 mnd) men den siste uka (etter nyinstalering av windows på ny harddisk) har den begynt å tulle. Øvrige specs i profil. Den virka fint i begynnelsen etter ny-instaleringa, men har i det siste begynt å ikke koble skikkelig opp mot nettverket. Den finner nettverk og kobler seg, men vil ikke koble med full hastighet. Jeg veksler mellom det trådløse hjemme og på hybelen. Problemet oppstod først på det hjemme. Den begynte å komme med feilmeldinger som at det var noe feil med WEP innstillingene. Dette er tull for jeg har selv stillt inn dette nettverket og det er ikke WEP/WPA på dette, det er åpent for alle. (dere vil sikkert si at dette ikke er lurt men jeg bor på gård og antenna dekker såvidt huset..... og nærmeste nabo er over 100 m unna, tviler sterkt på at noen sniker seg inn der). Etter å ha "enabla" WEP på basestasjonen, forsøkt å koble til med disse innstillingene, noe som ikke gikk. Tok jeg å "disable" WEP på basestasjonen igjen. Brukte en binders å fysisk "reseta" basestasjonen. Tok også å skrudde av WEP på min egen pc da. Etter det funka det, og jeg regna med at det var basestasjonen som hadde tulla. Men når jeg kom tilbake til hybelen begynte den å tulle der å. Jeg sitter på hybelen med en Signal Styrke på mellom 60 og 70 %, noe jeg syns er bra. Da kobler den opp med 11Mbps. Problemet som nå oppstod var at det sto enten "Not linked" eller 0 - 10 % signal styrke, og den kobla i tillegg opp med bare 1 Mbps. Man får kobla mot internett men det går kjempe tregt, så tregt at man ville syns en ISDN linja var raskt. Jeg vet at internett forbindelsen er i orden for de andre på samme nettverk får rask internettforbindelse. Jeg har lagt inn og oppdatert F-Secure anti virus og sjekket alle harddisker, med 0 infiserte som resultat. Jeg har lastet ned nyeste driver til den trådløse antenna fra shuttle. Jeg bruker WindowsXP med SP2 og den innebygde firewallen. Når jeg fikk lagt inn den nye driveren bedret det seg noe, den kobler seg opp mot riktig antenne og viser 60% signal styrke. Men kobler fortsatt opp med bare 1 Mbps. Nå virker også intenett innenfor den hastigheten jeg har mot nettverket (1Mbps) Har mistenkt både Virus/innstillinger/adaware/spyware/worm og hacking (er dette kanskje litt paranoid). Har ikke prøvd å fjerne spyware og slike ting. Begynner å gå tom for ideer her, så hvis noen gidder å lese dette og har noen forslag tar jeg imot dem med stor takk. P.S Har lest "White Fox"s sticky om trådløse nettverk uten å få noe ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå