Gå til innhold

Støy med P4 på FS Amilio D

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått tilbud om å kjøpe en FS Amilio D 2,2. Maskinen virker jo meget bra men jeg har ett par spørsmål:

1) Har tenkt å bruke den på studiet. Bråker den for mye til å bruke den under en forelesning? Eventuelt hvor høyt støynivå er det?

2) Hvordan er skjermkortet på denne pc'en? (Det er et ATI Radeon Mobile 32 MD DDR RAM). Er det mulig og oppgradere til 64MB?

Takk for hjelpen!

Arild Langtind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal snart kjøpe pc jeg også. Har sett på FS Amilo D. Vifta på denne suser en god del ja. Jeg skal kjøpe maskin for å bruke på forelesning selv, og velger noe annet enn Amilo D pga høyt støynivå.

Maskiner som denne med vanlig desktop prosessor bråker en del mer enn maskiner med "Mobile" prosessor.

Lenke til kommentar

>Den 2002-06-13 19:23, PanzerFaust skrev:

>I brosjyren min står det at maskinen har en Pentium >4-M 2,2 ghz..

Den kommer i to utgaver, en desktop, og en multimedia. Desktop'en er utstyrt med P4, mens multimediautgaven har Mobil prosessor... Men jeg trodde ikke mobil prosessoren fantes raskere enn 1,8GHz, men tydeligvis ikke da...

Lenke til kommentar

Hmmm... skjønner jo av innleggene at Amilio'en bråker litt. Irriterer meg litt, for ellers virker det som en meget bra PC! Men jeg leste noe om at ved lav CPU-bruk, skrues viften av/ned. Er det noen som har noen erfaring med Desktop prosessorer i bærbare som vet hvordan dette er. For om viften er slått av / redusert om man kun bruker word / excel / powerpoint, og lydnivået deretter, vil det ikke være noe problem for meg!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 19:47, Langtind skrev:

Hmmm... skjønner jo av innleggene at Amilio'en bråker litt. Irriterer meg litt, for ellers virker det som en meget bra PC! Men jeg leste noe om at ved lav CPU-bruk, skrues viften av/ned. Er det noen som har noen erfaring med Desktop prosessorer i bærbare som vet hvordan dette er. For om viften er slått av / redusert om man kun bruker word / excel / powerpoint, og lydnivået deretter, vil det ikke være noe problem for meg!

Hei..

Jeg har FS Amilo D med P4 2,0GHz desktop cpu og jeg kan fortelle at vifta er til tider meget irriterende.. Uansett om man bare holder på i word,excel eller lar den stå helt i ro så vil vifta starte når pc'en har blitt varm.. Vifta vil også slå seg av og på i et kjør, ganske irriterende ja..

Jeg skal levere tilbake min Amilo og kjøpe Dell laptop.

Lenke til kommentar

Er virkelig pc'en så bråkete? Skal prøve å komme meg til en forhandler og sjekke det ut... Ellers virker jo pc'en bare helt rå!! Men er det ikke typisk at ting som virker for bra, bare er dritt. Hvilke erfaringer har du med pc'en ellers da? Studerer, så det den skal brukes til tekstbehandling, surfing, spilling o.l.

Om du skal sammenlikne lydnivået med noe, hva blir det da? Like høyt som en vanlig pc??

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Den 2002-06-14 00:24, Langtind skrev:

Er virkelig pc'en så bråkete? Skal prøve å komme meg til en forhandler og sjekke det ut... Ellers virker jo pc'en bare helt rå!! Men er det ikke typisk at ting som virker for bra, bare er dritt. Hvilke erfaringer har du med pc'en ellers da? Studerer, så det den skal brukes til tekstbehandling, surfing, spilling o.l.

Om du skal sammenlikne lydnivået med noe, hva blir det da? Like høyt som en vanlig pc??

-------------------------------------

De fleste vil nok si at den bråker mer.

Men det kommer jo an på hvor bråkete, vanlig PC en har.

Det er nok en ganske liten vifte på den, og de bråker mer.

Dessuten er all stopp og start mer forstyrrende enn en jevn sus.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 00:24, Langtind skrev:

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Jeg bruker den mest til spill,hjemmeside og surfing..

Men tror man ville blitt hivet ut rimelig kjapt om man tok med den på forelesning.

For å si noe positivt om den så må man se bort fra støyen og se på ytelsen i stede.. Der er den ganske bra, 4200RPM hardisk blir vel største flaskehalsen. Amilo pc'en som jeg har er også utstyrt med kun 16MB Vram(Ati Mobility Radeon) noe som jeg syns er litt lite..

Jeg skal kjøpe meg en Dell Inspiron 8200 i stede, men hvis man takler støy så kan jeg absolutt anbefale FS Amilo D.

Til sammenligning: Den bråker nok ikke like mye som en stasjonær men det er ikke langt unna, mest irriterende er som sagt at vifta styrer seg selv og slår seg av og på ganske ofte.

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-14 10:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...