Gå til innhold

vcd hakker ved avspilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem!

 

Filmen hakker på både PC-DVD og Stue-DVD.

Den hakker bare når det er et musikk-spor som spiller i bakgrunnen. Da henger bildet seg litt opp, og lyden hakker. Resten av filmen spiller helt greit.

 

Bakgrunnsmusikken er MP3-filer, skal dette ha noe å si?

Bør jeg heller bruke WAV-filer`?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nettopp med WAV istedenfor MP3, men det hakker fortsatt.

MPEG-fila på SVCD'en som inneholder filmen fungerer fint når jeg åpner den direkte med Win Mediaplayer, men ikke når SVCD'en spilles av på DVD spiller ...

 

Kan problemet ligge i Pinnacle studio 9?

Er Adobe Premiere Pro bedre?

Lenke til kommentar
Bakgrunnsmusikken er MP3-filer, skal dette ha noe å si?

Bør jeg heller bruke WAV-filer ?

Følg standarden for DVD/VCD/SVCD hvis problemfri avspilling på stue-DVD ønskes. Mp3 er IKKE standard for noen av formatene.

 

Dette skal et normalt bra DVD authoring program opplyse om, før innlesing eller brenning. Fikk du ikke en slik melding ??

 

Jeg prøvde nettopp med WAV istedenfor MP3, men det hakker fortsatt.
Det var litt merkelig. Ville antatt at WAV ville bli godtatt og gjort om til enten PCM eller MPEG1-LayerII før brenning.

Kan det være det som svikter ? At filen forblir MP3 eller WAV, selv om dette normalt skal omdannes før brenning ?

 

Hva er det du velger når du skal brenne ferdig redigert film ?

Hvis du har en AVI kilde, og da tenker jeg IKKE på en DivX film, for det vet jeg ikke om fungerer med S9. Har aldri prøvet det. Er det forresten det du har ?

I studio8 er det : "Make movie" - "Make MPEG file" - "Presets" - "DVD Compatible"

Dette gir en fil som kan hentes inn i et DVD-authoring program og brennes som stue-DVD kompatibel DVD.

 

Eller : "Make movie" - "Make Disc" - "Output Format" - "DVD".

Dette burde også gi ferdig DVD som stue-DVD kompatibel.

 

Men jeg vet ærlig talt ikke om noen av metodene gir en "ekte" og stue-DVD kompatibel DVD, siden jeg har gitt opp S8 for lenge siden.

Bruker nå flere programmer for de enkelte delene i prosessen.

Blant annet TMPGEnc Plus 2.5 for komprimering av AVI fil til MPG, og TMPGEnc DVD authoring program for laging av meny og brenning.

 

MPEG-fila på SVCD'en som inneholder filmen fungerer fint når jeg åpner den direkte med Win Mediaplayer, men ikke når SVCD'en spilles av på DVD spiller ...

 

Ok, jeg tror jeg forstår såpass at dette er en film som i utgangspunktet er uten lyd, men som er tilsatt (stemningsskapende ?) lyd i ettertid. Stemmer ?

 

Med andre ord er det DVD authoring programmet som lager krøll.

Det klarer ikke å mixe sammen filmen med lyden på en skikkelig måte.

Søk gjerne på nett med "WAV til MPEG1-LayerII", "WAV til MPEG1", "MP3 til MPEG1-LayerII", "MP3 til MPEG1".

Kanskje finner du et program som kan omgjøre musikken til stue-DVD kompatibel lyd, selv om S9 strengt tatt skulle gjøre dette automatisk.

 

For det første, skal du avspille noe på en stue-DVD må du følge ALLE standarder for aktuelle format til punkt og prikke.

Enkelte stue-dvd'er er mindre kresne en andre, men dette er grunnregelen.

En PC-dvd er der i mot altetende. Der kan du blande og mixe så mye du vil og nesten få avspillt materialet.

 

Kan problemet ligge i Pinnacle studio 9?

Er Adobe Premiere Pro bedre?

Vet ikke x 2

 

Mvh, Dapre :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...