Kneipp Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Og hvilken socket skal man velge. Noen som har noen formeninger om det? Skal bygge en pc for ca 4000 kr. Har lekt litt på komplett og det virker som man får mest ut av pengene ved å velge socket 478 med Celeron D. Sempron er mye dyrere virker det som. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Spiller du? Skal du klokke? Er egentlig ikke noen fan av noen av de der, men Celeron D skal vist ikke være så verst Edit: Og hvilken socket skal man velge.Noen som har noen formeninger om det? Sempron bruker Socket A (utenom 3100+ som bruker socket 754) Celeron D bruker 478. Var det sånn du mente? Endret 17. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Nei, det blir nok lite spilling. Denne maskinen er til foreldrene mine. Typisk bruk blir vel word,excel, regnskap og surfing/e-mail, digital kamera Men jeg vil at den skal kunne holde ut et par år i hvertfall.. Edit: Jeg vet hvilke socket de prosessorene bruker, bare lurte hva er lurest å kjøpe prismessig/ytelse. Endret 17. januar 2005 av Kneipp Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Nei, det blir nok lite spilling.Denne maskinen er til foreldrene mine. Typisk bruk blir vel word,excel, regnskap og surfing/e-mail, digital kamera Men jeg vil at den skal kunne holde ut et par år i hvertfall.. Ja, da er vel Celeron D løsningen, ettersom det er den de fleste anbefaler til kontorbruk Edit: Minesveiper går glatt. Endret 17. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Ja, jeg mener å ha lest at Celeron D fikk gode kritikker. I motsetning til gamle Celeron som har et usedvanlig dårlig rykte.. hehe Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ja, jeg mener å ha lest at Celeron D fikk gode kritikker.I motsetning til gamle Celeron som har et usedvanlig dårlig rykte.. hehe Stemmer at den gamle celeron var dårlig. Min Celeron 2.4 Ghz har biltt nøkkelring OnT: Gå for Celeron D du Lenke til kommentar
1955 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 754 ; NF3(650,-)/2800box(1050,-)/512ram(600,-) , da har du 1700,- til resten. 939 ; Ati480(850,-)/3000box(1250,-)/2x256ram(600,-) , da har du 1300 til resten men trenger ikke skjermkort. Både VIA og SIS har 754 brikkesett med onboard GPU , MSI/Asus (+/- 600,-). Optiske er vel rimeligst i kontaineren på Elkjøp. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 grill eller wiener brød eller lompe rå eller stekt løk svak eller sterk sennep og idun ketchup smaken er som bakken spør du meg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt sempron til socket 754, slik at du har mulighet til å oppgradere til en skikkelig cpu etter på.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Stemmer at den gamle celeron var dårlig. Joda, men du verden så de kunne klokkes! Min 2.4 gikk til 3.6 på originalkjøling. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Stemmer at den gamle celeron var dårlig. Joda, men du verden så de kunne klokkes! Min 2.4 gikk til 3.6 på originalkjøling. Hvorfor, Hvorfor? Den nøkkelringen kunne jeg spart meg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Celleron D har kommet godt ut av de tester jeg har lest, så jeg holder vel en knapp på den. Skal dog ikke påstå hva som er best, men heller gi et generelt råd; Når man skal bygge pc til mor, far, bestemor osv er min erfaring at du bør kjøpe det som gir mest for pengene her og nå. Og feks velge 754 fordi den kan oppgraderes en liten stund fremover, vil ofte være feilslått tankegang. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men oppgraderingsvanene hos de som er et par generasjoner eldre tilsier ofte at dette ikke blir noe av. Så er det slik at man nå bytter ut en P2 med Win 95, er det lett og tenke seg at ikke noe som helst av dagens teknologi vil være kompatibelt med det som er ved neste korsvei uansett Bare et tankekors. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Ville gått for en Celeron D. Bedre enn Sempron all over og pris/ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå