Icenor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skal oppgraderer en gammel, gammel pc og må derfor skaffe nytt HK, CPU og RAM. Håpet derfor å kansje få noen anbefallinger på hva som passer sammen. Burde jeg gå for AMD eller Intel? Har ca. 4000kr å bruke på dette. Skal også kjøpes nytt grafikkkort, men det går ikke under de 4000kr, tenkte på 6600GT, kansje. Takker selvfølgelig for all hjelpen dere kan gi meg. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Å spørre om du bør gå for amd eller intel er som å spørre om cola eller pepsi er best! Det er en smaksskak og det ligger mye sterke føleøser knyttet rundt det Jeg vil anbefale deg AMD fordi det er det jeg bruker selv og er veldig fornøyd med det, desuten bør du kunne få deg amd 64 system for 4000 kroner Vil vel da lønne seg å velge et socket 939 system (mer fremtidsrettet enn socket 754) 6600GT er et greit skjermkort, kommer et i posten til meg snart (glede seg) Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 CPU: AMD 64 3000+ (Socket 939) Hovedkort: MSI K8N NEO2 Platinum Minne: OCZ 512MB EL Platinum Edition R2 Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Takker svarene Men er det noen grunn for at jeg ikke heller burde velge dette minnet: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19625 Og forresten, har ikke 64-prossessorer problemer med å kjøre dagens programmer? Kommer WinXP til å klare det? Endret 18. januar 2005 av Icenor Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Hovedkort CPU Minne (RAM) Etter min mening mest for pengene i den prisklassen. Kjapt minne med lave timings og potensiale for mye lek og morro. Kjapp prosessor som har rykte på seg og ikke skuffe, kjapp og fin til spill m.m Hovedkort som egner seg for overklokking, spilling og mye annet. PS: Ble litt over summen. Endret 18. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Ville det gått med dette RAM'et? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19625 Hvor mye ytelse's forskjell er det mellom brikkene? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10300 Greie pakkeløsninger. Lenke til kommentar
Penol Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Og forresten, har ikke 64-prossessorer problemer med å kjøre dagens programmer? Kommer WinXP til å klare det? AMD 64 har selvfølgelig ingen problemer med å kjøre dagens programmer, men det finns vel knapt noen programmer enda som krever 64 bits funksjonen. Fra AMD.com : Based on AMD64 technology, the AMD Athlon™ 64 processor is the newest addition to the award-winning AMD Athlon processor family, bringing you leading-edge performance and unparalleled technology with its simultaneous 32-bit and 64-bit computing. "dagens programmer" bruker 32 bit teknologien. Endret 18. januar 2005 av Penol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå