chairgame Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 temperaturen på cpu er ifølge aida32 ca 45 grader, men i bios står det at tempen er fra 70-95 grader! jeg må sette ned min athlonxp 2600+ til 1500+, for at maskinen ikke skal skru seg av av seg selv pga temperaturen i bios. hva skjer? HK: abit kd7-raid Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har du prøvd å måle ca tempratur med et eksternt termometer? Biosen jeg sitter på nå skal vist ha en feil så den viser 10 grader feil tempratur, kan det være noe sånt? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ta på ribba. Brenner du deg, kan det godt hende at bios tempen er riktig. Min idler på 50 grader, men blir ikke varm på fingrene engang. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 har nyeste bios ja Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Blir CPU-kjøleren så varm at du ikke kan ta på den da?? Har du kjølepasta på CPU? Og hva er spenningen (V= Volt) på CPU? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ta på ribba. Brenner du deg, kan det godt hende at bios tempen er riktig. Min idler på 50 grader, men blir ikke varm på fingrene engang. Jepp ! Man merker varmen godt på fingarene hvis tempen stiger over 60 C..... Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 nei, kjøleren er bare litt lunken, thermaltake tower 102 men det som er dumt er jo at maskine slår sseg av ved for høy temperatur, og siden bios viser over 90 grader så gjør den det... jeg har ikke funnet noen mulighet for å slå av den funksjonen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) nei, kjøleren er bare litt lunken, thermaltake tower 102 men det som er dumt er jo at maskine slår sseg av ved for høy temperatur, og siden bios viser over 90 grader så gjør den det... jeg har ikke funnet noen mulighet for å slå av den funksjonen Regner med ar det er "Copper base" på ribba du har følt på. Da er det ikke skiklig kontakt mellom CPU og kjøleribba. (se hva som sies ovenfor om temp. og ta på ribba) Sjekke at "Copper base" og ribba er ordentlig sammenskrudd. At armen var helt oppe og helt nede ved montering av CPU. At det er kjølepasta på CPU. At det er avtrykk etter hele CPU på ribba(Copper base). At ribba (Copper base) presser ordentlig på CPU. Edit. lagt til om (Copper base). Endret 18. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 det er bra kontakt, og nokk kjølepasta Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 det er bra kontakt, og nokk kjølepasta Hvis det jeg har nevnt ovenfor er allt korekt, og du fortsatt ikke har varm "Copper base". Da er ikke CPU varm, og man å rette oppmerksomheten mot BIOS og tempraturfølingsystemet.... Hvis det er i BIOS du leser av feilen da er det BIOS det er noe galt med. Prøv med å resette CMOS Discarge jumper (se User´s manual) Hvis allt mislykkes må du snakke med forhandler om retur av HK. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå