Gå til innhold

Nye ATi-drivarar ute!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg kjører "modprobe fglrx" får jeg opp denne feilmeldingen "FATAL: Error inserting fglrx (/lib/modules/2.6.10-ARCH/kernel/drivers/char/fglrx.ko):Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)". Og når jeg kjører "dmesg | grep fglrx" får jeg dette "fglrx: module license 'Proprietary. © 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERMANY' taints kernel.

fglrx: Unknown symbol pci_find_class".

Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar

Hmm... Nokon som veit noko om støtte for å bytta mellom den interne LCD-skjermen og VGA-utgangen på bærbare maskinar? Fekk det ikkje til med den gamle drivaren, og det verka ikkje på den nye heller... Er det nokon andre som har fått det til, og kva er i så fall trikset? Hadde sett svært stor pris på hjelp...

Om maskinen: Den nye ATi-drivaren, XFree 4.3, Debian med eigenkompilert 2.6.9 kjerne, 1557GLS-maskin med R9700.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å prøve disse driverne på min AMD-maskin i Oslo. På tide at ATI gjorde noe med de dårlige driverne sine. Det at de også har kommet med drivere for Linux i X86-64 modus er også meget positivt. Hadde store problemer med å få inn driver 3.14.6 (de forrige) på AMD-maskinen min.

Lenke til kommentar
:woot: Vet noen hvor gode de er i forhold til NVIDIA-driverne? Evnt. benchmarks?

Er nok ikkje på høgde med dei i endå.

ATi-teamet har ikkje fokusert på ytelse men stabilitet i denne releasen.

Neste release er i Februar og då kjem ytelses-forbetringane, vert det sagt

Lenke til kommentar
Hei på dere.

Hvordan fikk du installert de driverene i Arch, er det sluppet spesielle pakker til Arch ennå?

RPM hadde ikke jeg mye hell med ihvertfall :(

Har ikkje Arch eit verktøy som kan konvertere RPM til Arch-pakkar? Mange distroar har det.

Kvifor ikkje hell med RPM? Fungerar ikkje "rpm --force --nodeps -i <fil>"?

Lenke til kommentar

Var sikker på at de nye driverene skulle funke med 2.4.2 i slackware 10 , men neida.

Her er hva som kommer opp, noen tips til hva jeg kan prøve for å fikse?

(II) fglrx(0): UMM area:     0xd8701000 (size=0x078ff000)
Symbol fbGetWinPrivateIndex from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol XAAGetPixmapIndex from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol fbGetWinPrivateIndex from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol XAAGetPixmapIndex from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol XAAGetScreenIndex from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol XAAGetScreenIndex from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol noCompositeExtension from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!
Symbol noCompositeExtension from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o is unresolved!

*** If unresolved symbols were reported above, they might not
  *** be the reason for the server aborting.

Fatal server error:
Caught signal 11.  Server aborting

Please consult the The X.Org Foundation support
        at http://wiki.X.Org
for help.
Please also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log" for additional information.

*Vil ha 3d*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...