Gå til innhold

Hjelp til fjerning av virus: ieltbass.dll

Anbefalte innlegg

Nå er jeg mektig lei dette viruset: "ieltbass.dll". Har søkt på Google for å finne ut hva man pleier å gjøre med dette viruset. Nå har jeg altså gjort følgende:

- Oppdatert NAV og kjørt full system scan i safe mode

- Adaware og Spybot S&D scan

- Søkt etter selve filen i safe mode

- Søkt etter register benevnelser

Har ikke funket i det hele tatt. Nå har jeg kjørt HiJack This og kikket på log-filen. Jeg er ikke noe ekspert på dette området men fant ikke noe særlig av interesse der heller.

Noen som har noen ideer?

Kan man poste og få hjelp til HiJack logger i dette forumet?

Takker.

Emnetittel redigert. Henviser til posten under. PoleCat

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vet at du har et virus som har infisert filen "ieltbass.dll", så må du jo nødvendigvis vite plasseringen til filene den har infisert.

Du sier at du har kjørt "full system scan", men at du ikke finner noe. Hvordan vet du at du har dette viruset da? :roll:

"Rett før jeg gir opp..." er ikke en spesielt beskrivende emnetittel, så jeg råder deg til å lese retningslinjene og nettiketten en gang til. Link finner du i signaturen min. :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar

For det første så er det kun 1 fil. Ikke filer. Denne vet jeg plasseringen til men den kommer ikke fram når jeg velger vis skjulte og system filer. Dem kommer heller ikke fram på noe søk el. l. Denne typen virus gjør ikke det uansett, så det hjelper ikke å vite plasseringen til det.

For det andre så gir Norton meg beskjed hver gang jeg starter opp maskinen at jeg har dette viruset, med melding om filen ikke kunne slettes.

Og du, istedenfor å bry deg om hvilken tittel jeg har på emnet mitt, hva med et kreativt svar...?

Lenke til kommentar
Og du, istedenfor å bry deg om hvilken tittel jeg har på emnet mitt, hva med et kreativt svar...?

Siden jeg er en bruker av dette forumet bryr jeg meg om hva slags emnetittel du har. Det var ikke ment som kritikk, men som hjelp.

Har du prøvd å putte viruset i Norton's karantene da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...