Phera Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har Sapphire Radeon 9500 Atlantis Etter mange måneder med dårlig vifte på skjermkortet, bestilte e denne fra komplett : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302940&cks=PRL Men da e skulle sette den på var det 5 kondensatorer som blokkerte for vifta.. den passa ikje heilt ned på, var ca 5mm mellomrom fra Chippen. Her er vifta med mål og allting : Her Her er Skjermkortet mitt : http://www.alientech.it/immagini/comuni/ha...9700/9500-1.jpg Vart litt små forbanna der ej satt.. Kan noen si meg hva jeg kan gjøre eller gi meg noen anbefalinger om bra kjøling med lite støy ? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 kan jo prøve å lage en slags coldplate som er mellom kjernen på GPU og kjøleren... Lenke til kommentar
Phera Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 kan jo prøve å lage en slags coldplate som er mellom kjernen på GPU og kjøleren... en kjøleribbe lignende sak som ej setter mellom ?... blir ikje så mye ytelse av vifta da vel. kan jo prøve da. .har du et forslag hva e skal bruke da? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Var en annen som hadde et sapphire 9800 kort som ikke var kompatibelt på komplett så jeg Virker litt rart, siden jeg både har et 9600 kort og et x800 kort fra sapphire, og de er bygd helt nøyaktig etter ATI refereransen.. Edit: Var en annen erfaring på komplett, der sapphire 9800pro passet med kjøleren.. Mulig de har en serie kort som viker fra standarden? Endret 17. januar 2005 av likferd Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ikke kjøleribbe men en massiv kobberplate med full kontakt mellom kjøleren og kjærnen på GPUen, da får du nesten full effekt av den. Lenke til kommentar
Phera Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Ikke kjøleribbe men en massiv kobberplate med full kontakt mellom kjøleren og kjærnen på GPUen, da får du nesten full effekt av den. korleis skaffer e det da? er de ikje bedre og bare kjøpe ny da? men har noen forslag ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hvor varm kan egentlig gpu'n bli uten at det er skadelig? sitter en liten vifte jævel å lager masse støy på mitt geforce fx5200. har mest lyst til å sette på en passiv, noen forslag? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du kan vel kjøpe deg en kobberplate, mener de har på clas, så kutter du den til slik at den passer, å legger kjølepasta mellom GPU - Coldplate og mellom coldplate- vifte.. Den bør være tynnest mulig.. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvis det er noen kondensatorer i veien leste jeg på arctic cooling sine sider at man bare kan kappe i plasten på kjøleren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå