potetskrell Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har innstallert coppermine. Får etterhvert en feilmelding når jeg skal laste opp filer der scriptet sier det ikke har tilgang til mappa filene skal legges i. Så da tar jeg naturligvis å chmodder mappa til 777 via filezilla, men det lar seg ikke gjøre. Får feilmelding 550. Hva skal jeg da gjøre? Web10.nu support var ikke til hjelp. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvis du ikke kan endre chmod på mappen så er vel ikke dette et PHP problem. Dette er absolutt en support sak for web10 - så lenge du har opprettet mappen selv så skal du ha mulighet til en endre chmod. For sikkerhetsskyld, det er vel ikke en windowsserver? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Nei ingen windowsserver. Det [li]er[/i] jo et php-problem sider jeg faktisk ikke får dette til. Må jo finnes en måte å overstyre dette på. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 FileZilla er vel et FTP program, og hvis du ikke kan endre CHMOD med dette programmet så har det ikke noe med PHP å gjøre. Eneste grunnen til at jeg påpeker dette er fordi du har mulighet til raskere og bedre svar i andre deler av forumet. I utgangspunktet så er det i alle fall en naturlig løsning til hvorfor du ikke kan endre CHMOD - dette er hvis en annen bruker har opprettet mappen, f.eks. root brukeren (admin) eller kontrollpanelet på serveren. Da har du ikke mulighet til å endre rettigheter på mappen. Har du opprettet denne mappen med FTP programmet ditt? Prøv uansett å opprette en ny mappe og chmod denne til 777. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå