halvardm Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Bruker AJ-Fork som nyhetspubliseringssystem. Går da ann at på kommentarene mine at jeg får f.eks på den første blå bakgrunn, nummer 2 svart, nummer 3 blå, nummer 4 svart osv ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvis du vil ha raskere svar så burde du reformulere spørsmålet slik at det ikke er dirket knyttet til et script og man må ha installert scriptet for å kunne hjelpe deg. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Vet ikke helt hvordan jeg skal omformulere spørsmålet. Men jeg prøver alikevel. En div blir opprettet for hver kommentar som blir skrevet og jeg lurer på om det er mulig å få det til slik at DIV'en får ny farge annen hver gang. 1. Blå 2. Svart 3. Blå 4. Svart 5. Blå Skjønte dere det der ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Hvor mye PHP kan du? Her er et eksempel: for ($i = 0; $i < 10; $i++) { if($i%2) { $color = "black"; } else { $color = "blue"; } echo " <div style=\"background: $color; color: gray\"> Dette en boks! </div> "; } Endret 17. januar 2005 av ???????? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Kan ikke så mye PHP nei Fikk ikke den til å virke. Slik ser koden min ut nå(AJ-Fork): <div class="comment"> <dl> <dt id="comment"><h5 class="skrevet"><strong>#{comnum}</strong> Skrevet av {author}{admin} <small></small> {date-local}:</h5></dt> <dd><div><p>{comment}</div></dd></dl></p></div> Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 ser at posten ikke er helt ny så du har vel kanskje funnet ut av det, men uansett: <div style="background: <?=($i%2)?"black":"blue";?>;"></div> <div style="background: <?=($i%2)?"black":"blue";?>;"></div> har riktgnok bare testa det med table før, men er ganske sikker på at det skal gå sånn her også... Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) ....eller eventuelt gjøre det med css og litt javascript. framgangsmåte finner du her: http://www.alistapart.com/articles/zebratables/ Endret 9. april 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå