Erik11114 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Passer denne ramen til dette hk'et?? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2702 Hører det er møkje ram som ikkje passer... Lenke til kommentar
Erik11114 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 veldig bra svar... Velkommen til forum!!!! Lenke til kommentar
grøtlars Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 takk! jeg tror den passer, men tviler kanskje på det:) Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) passer nok den ja Endret 17. januar 2005 av Hetland Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Bra og informative svar på dere alle sammen. Så til saken....ser ingen grunn til at den rammen ikke skulle passe til det hovedkortet. Har hørt at asus A8N er litt kresne på minebrikker med samsung brikker, men det går det jo alltids å sjekke opp. OCZ er jo kjent for å lage noen av de beste rambrikkene som er å oppdrive nå. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) hvis du skal klokke http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119607&cks=PRL hvis du ikke skal klokke http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302393&cks=PRL disse kjører på 2-2-2-5, de den rammen du hadde, kjører på 2.5-3-3-7 altså de er treigere enn disse Corsair er annbefalt til socket 939 Endret 17. januar 2005 av JediMindTriks Lenke til kommentar
SckNdrsn Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Sjekk her: http://uk.asus.com/products/mb/socket939/a...d/overview.htm# --> Memory QVL Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Passer denne ramen til dette hk'et?? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2702 Hører det er møkje ram som ikkje passer... Her er hva OCZ sier Jeg finner ikke A8N- SLI DELUXE i listen deres. Her kan du navigere deg fram til Crusial sin anbefaling... Crusial har den...... Her kan du navigere deg fram til Corsair sin anbefaling... Corsair har den også...... Nå har jeg synt to eksempler. Og her kan du navigere deg frem til hva Kingston anbefaler... Lenke til kommentar
Erik11114 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) takker for alle svar!!! Trur eg ska kjøpe disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3977 Endret 17. januar 2005 av Erik11114 Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Corsair XMS3200XL Pro (2.2.2.5) anyone ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Corsair XMS3200XL Pro (2.2.2.5) anyone ? You searched for the Asus A8N-SLI Deluxe Recommended Modules Most Popular: VS1GBKIT400 / DDR-400 (PC-3200) / N / A Best Performance: TWINX1024-3200XL / DDR-400 (PC-3200) / 2-2-2-5 Best Overclocking: TWINX1024-4400C25 / DDR-550 (XMS-4400) / 2.5-4-4-8 Hvorfor ikke holde seg til de som står i lista da??? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Hvorfor ikke holde seg til de som står i lista da??? Når Crucial anbefaler CL3 Value-minne som "most popular" ville jeg personlig blåst en lang mars i de anbefalingene deres. Videre ser jeg jo på linkene dine at alle produsenter har en "anbefaling". Men lenger ned på alle lister står en liste over så og si samtlige minnebrikker de har, som kompatible brikker. Hvorfor skulle ikke disse være gode til hovedkortet? Ville du gått for Crucial CL3 fremfor Crucial Ballistix om begge passet til hovedkortet? Det kan være greit å sjekke kompatibilitet hos de forskjellige RAM-produsentene, men jeg velger heller å sjekke på nettet hos folk som faktisk har testet det, og som ikke får stukket penger opp i rumpa av Crucial, Kingston, Corsair, eller OCZ. Aller første spørsmål: Ja, de RAM-brikkene skal passe helt fint, så fremt det ikke er noen kjent bugs med akkurat den kombinasjonen RAM/hovedkort. Videre kan det godt hende at hovedkortet har problemer med Samsung-minne. Da hadde det jo vært fint med en link fra den som påsto det. Erik11114, de siste brikkene du linker til fra Netshop er veldig gode brikker. Ifølge spesifikasjonene (DDR400/PC3200 osv) skulle dette være 100% kompatibelt med ditt hovedkort. Men det er alltids noen spesifikke modeller det kan være problem med. Når det gjelder hovedkortet ditt vet jeg ikke hva dette skulle være, men jeg anbefaler deg til å bare prøve det ut. Hvis jeg skulle stolt på noen som helst anbefalinger, ville det vært Asus´ egne. De tjener ikke masse penger fra eller til om man velger den eller den RAM-brikka, og lister bare opp kompatible brikker de selv har godkjent. Merk at denne lista langt fra er komplett, og at det finnes drøssevis av andre merker/modeller som passer like fint. Blant annet lister de opp forrige generasjons Kingston Hyper X-brikker. Disse er Samsung TCCC-baserte, mens de du tenker på fra Netshop er Samsung TCCD-baserte. TCCD er noe av det heiteste minnet nå for tiden, og når Netshop har den prisen de har, ville jeg absolutt gått for de. Personlig har jeg Kingston Hyper X (TCCC) i min Shuttle SN95G5 nå, og venter på de samme brikkene du tenker på fra Netshop, nemlig Kingston Hyper X (TCCD). Jeg tror du gjør et godt valg! Endret 18. januar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Corsair XMS3200XL Pro (2.2.2.5) anyone ? You searched for the Asus A8N-SLI Deluxe Recommended Modules Most Popular: VS1GBKIT400 / DDR-400 (PC-3200) / N / A Best Performance: TWINX1024-3200XL / DDR-400 (PC-3200) / 2-2-2-5 Best Overclocking: TWINX1024-4400C25 / DDR-550 (XMS-4400) / 2.5-4-4-8 Hvorfor ikke holde seg til de som står i lista da??? Såvidt jeg har forstått så er 3200XL som er på listen og 3200XLPRO samme brikken, bare at PRO har leds i tillegg... ...uansett så funker brikkene som bare det...sjekk profil for specs og stabil hastighet. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvorfor ikke holde seg til de som står i lista da??? Da hadde det jo vært fint med en link fra den som påsto det. Du skulle holde deg til dokumentasjoner selv. Man ser hvor snar du er å spørre etter linker... Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 tror nok ocz ville vert det beste valget Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Hvorfor ikke holde seg til de som står i lista da??? Da hadde det jo vært fint med en link fra den som påsto det. Du skulle holde deg til dokumentasjoner selv. Man ser hvor snar du er å spørre etter linker... Jeg lurte kun på en link om TCCD kunne være trøbbel for f.eks nForce4, da jeg finner dette interessant. Poenget mitt er at det sikkert kan være greit å sjekke hos de forskjellige produsentene. Men hvis f.eks Crucial har 20 forskjellige minnebrikker av alle slag som passer til et hovedkort, hvilken grunn har de da til å foreslå en tilsynelatende kjedelig minnebrikke (CL3), eller hos Corsair i andre eksempler, en veldig dyr minnebrikke (XL) til bestemte hovedkort. Det kan jo virke som om disse produsentene kun er ute etter å anbefale de brikkene de vil selge, en liste under med liten skrift inneholder like mange kompatible brikker som det er brikker å velge mellom. Da er det tross alt mye bedre å sjekke hos f.eks Asus, eller helt uavhengige folk. Som egen erfaring kan jeg nevne at jeg monterte en DDR SO-DIMM PC2700 512MB i en 12" IBook idag. Denne skal riktignok ha PC2100, men PC2700 funket, og funker like fint. Crucial har et helt eget varenr med "Crucial DDR SO-DIMM PC2100 512MB for Apple iBook til en forholdsvis høy pris, mens "Crucial DDR SO-DIMM PC2100 512MB", altså ikke "spesialberegnet" for Apple koster mye mindre. Slikt får meg til å stole mindre på disse anbefalingene. Corsair Value funket også helt fint i iBooken, men dette var 256MB, og jeg skulle ha 512MB. Ingen av disse brikkene er av produsentene godkjent for Apple, men jammen funker det greit. Alt kan navigeres frem til hos Crucial. De har virkelig to forskjellige varenr på varer med samme spesifikasjoner, med unntak "For Apple"-delen. Om det er noen fysisk forskjell på de i det hele tatt er dette langt over min viten, og jeg skulle gjerne likt å vite det. Edit: Den dokumentasjonen/linkene du evt etterlyser av meg, er akkurat de du selv har brukt over her. Det er her jeg har sjekket forskjellige konfigurasjoner og anbefalinger, og tenkt mitt om konspirasjon, svindel, forbrukerutnyttelse, statshemmeligheter osv. Endret 18. januar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Såvidt jeg har forstått så er 3200XL som er på listen og 3200XLPRO samme brikken, bare at PRO har leds i tillegg... ...uansett så funker brikkene som bare det...sjekk profil for specs og stabil hastighet. Beklager til begge to som har anmerket dette, jeg var ikke oppmerksom på forskjellen. Jeg var så opptatt av at A8N- SLI DELUXE synes følsom for enkelte ram. Den er så tynn at jeg ikke vil gå ut med det jeg har. Men hvis noen andre er kommet over noe mer handfast så skrik ut. Og jeg er fullstendig klar over at minnekontrolleren ligger i CPU. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 ...uansett så funker brikkene som bare det...sjekk profil for specs og stabil hastighet. Flott! Da har vi jo en god bekreftelse på at TCCD tilsynelatende funker fint med Asus SLI. Det er jo en god nyhet for alle med god TCCD-RAM, og også for trådstarter som tenker på Hyper X fra Netshop. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 tror nok ocz ville vert det beste valget Få en link til det! Her er hva OCZ sier Og her kan du navigere deg frem til hva Kingston anbefaler... Hverken OCZ eller Kingston nevner A8N- SLI DELUXE med et ord. Og jeg sitter ikke her og "anbefaler og godkjenner osv" uten at jeg har noe i ryggdekning. Det blir for tynnt å komme med noe fra "ryktebørsen". Jeg er smertlig klar over at flere bruker sparepengene på en slik anbefaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå