Gå til innhold

Nazisymboler kan bli forbudt i Europa

Gjest Slettet+891234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min kommentar om at kommunismen er verre enn nazismen hva folkmord angår 1) står, og 2) var rettet mot olsen som ikke synes det er greit å gå kledd som nazist men ikke har noe imot utstrakt kommunist-symbolbruk. Jeg går likevel ikke inn for å forby kommunistiske symboler; snarere tvert imot.

Jeg skrev aldri at det ikke var greit å kle seg ut som nazist. Derimot skrev jeg at jeg synes det var rart at media bare konsentrerer seg om nazi-Harry og ikke om temaet på kostymeballet som var kolonialisme. Jeg har heller ingen ønsker om å forby nazistiske symboler. Dog har jeg store ønsker om å forby nazistisk organisering og nynazistisk uniformering.

Lenke til kommentar
Men det er greit å kle seg ut som folkemordere (kolonialister)?

Ja, er ikke verden rettferdig?

Forøvrig, skal nazisymbolet forbys så er det mye annet som godt kunne vært forbudt. At det symbolet er forbudt i Tyskland er vel ganske forståelig, men resten av Europa? Nei det er rett og slett tåpelig. Som en påpekte her, forbuden frukt smaker best og vil derfor ha helt feil effekt.

Btw: Tør jeg minne om at Stalin førte til at flere titallsmillioner mennesker døde?

Lenke til kommentar
Synes det er vanvittig hvis man skal begynne å forby slikt utover i verden. Hvis Tyskland mener at dette er måten for dem å ta et oppgjør med fortiden på så værsågod, men ikke dytt deres ytringskrenkende lover på resten av oss.

Og til alt oppstyret rundt Harry kan jeg bare si jeg tar kraftig avstand. Hallo det var et kostymeball. :roll:

Dette dreier seg om symboler, og etter min erfaring er Norge atter en gang anderledeslandet: symboler (og historie) har liten verdi her. Slik er det ikke i andre land. Jeg ser at Soviet-symbologi ikke plager folk her, men jeg kan forsikre om at andre land, f.eks. de som lå under Soviet-veldet, føler det anderledes. Ref f.eks. hvordan en så på kommunisme og Soviet i USA.

Ref også tidligere debatt om flagg i forumet.

Lenke til kommentar

Hvis ytringsfriheten bare skal omfatte alment aksepterte meninger, så er den ikke noe verdt. Det må også være lov å fremme ytringer som de fleste finner avskyelige.

Hva angår prins Harry, så har han jo demonstrert ekstremt dårlig vurderingsevne, og jeg synes det er helt greit at han kritiseres for det.

Lenke til kommentar
Hvis ytringsfriheten bare skal omfatte alment aksepterte meninger, så er den ikke noe verdt. Det må også være lov å fremme ytringer som de fleste finner avskyelige.

Hva angår prins Harry, så har han jo demonstrert ekstremt dårlig vurderingsevne, og jeg synes det er helt greit at han kritiseres for det.

Skal ikke se bort ifra at han gjorde det for å få oppmerksomhet. Eller kanskje han ville trasse kongehuset litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...