shamanix Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg skal flashe bios'en, men lurer på hvilken jeg burde bruke. Har sett på 3 forskjellige, Taipan (-=Merlin=-), EQuito og Tictac's. Endret 17. januar 2005 av shamanix Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hva med å bruke den orginale? kom ut en i november 2004. bruker denne selv og er fornøyd. Lenke til kommentar
Dandar Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Trenger du egentlig en moddet BIOS da? Da jeg hadde Abit NF7-S testet jeg og ytelses forskjellen var lik 0, samt at med èn BIOS ble RAM`en ustabil. Så med mindre du driver med kraftig overklokking (da hadde du sannsynligvis ikke spurt) kan du like greit bruke original. :-) Endret 17. januar 2005 av Dandar Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Bruker selv: Tictac's D26 Manta Rays XT Liker den pga av bedre layout i bios, men den gjør lite for klokking, men det er hk sin feil, klokker dårlig med alle bios ver. Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv. Slutt å klag! Får ikke mitt over 178 fsb med en XP-M 2400+ (45w) uansett hva jeg gjør. Har dog ikke prøvd moddet bios, så hvis noen har noen interessante linker... Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv. Slutt å klag! Får ikke mitt over 178 fsb med en XP-M 2400+ (45w) uansett hva jeg gjør. Har dog ikke prøvd moddet bios, så hvis noen har noen interessante linker... du har selvfølgelig låst agp/pci hastigheten, ikke sant? forsøk å sette vcore til 1.85 og fsb til 200, gjerne med lav mp. bare pass temperaturen (om det skulle virke). Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ja, har selvsagt låst AGP og PCI frekvensen. Kjørte også vCore og vMem i taket, uten at det hjalp. In any case er maskinen i Bergen nå, mens jeg bor i London, så samma kan det vøre intil neste gang jeg er hjemme. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv. Slutt å klag! Får ikke mitt over 178 fsb med en XP-M 2400+ (45w) uansett hva jeg gjør. Har dog ikke prøvd moddet bios, så hvis noen har noen interessante linker... Reduser timingen på minnet litt så får du den glatt opp i fsb 200. Kjører standard PC3200 minne som hadde timing 3-3-3-7. Kom ikke over fsb 166. Reduserte timingen til 3-3-3-8 og kom glatt opp i fsb 200. Har XP-M 2400 35W og kjører Vcore på 1.35 V og standard ram volt. Passe meg bra med iskald og stille maskin PS lite å tape på å redusere timing - bare sjekk med tester i Sandra (Skjønner meg egentilg ikke på de som bruker på tusener i ram - lite å hente i forhold til pris). Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Reduser timingen på minnet litt så får du den glatt opp i fsb 200. Tviler på om det var det som var problemet. prøvde å kjøre minnet asynkront, men selv det gikk ikke høyere. Lenke til kommentar
Revenant Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 For de av dere som lurer på om moddet BIOS er noe for dere så les igjennom denne tråden For NF7-S 2.0 Jeg har selv brukt TicTac's D23 3DFire BIOS en god stund nå, men har aldri klart å få klokket minne over 200 på noen av de jeg har prøvd før. Hentet ned og flashet D26 Manta Rays XT BIOS i dag og kjører nå på 215 FSB 2.0-2-2-11@2,9 V. Den får sinnsykt med skryt i tråden og folk opplever resultater med denne BIOS'en som det ikke har vært mulig å oppnå før. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Får over 240fsb på mitt A-bit NF7 v2.0 uten problem. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har også spørsmål om flashing av bios på samme kortet så spør i denne tråden. Emnet er jo tross alt det samme som jeg ville hatt. Jeg sitter med originalbios til NF7-S V2.0. Er det bedre støtte for skjermkort og store s ata harddisker i den nyeste biosen en med den originale? Kan jeg bruke en Bootdiskett for Win98 til å flashe med og har det noe å si at flashfila ligger på den ene harddisken som har filsystem FAT32? 1. How to upgrade BIOS: a. Boot into MS-DOS or "Safe mode and command prompt" if you are using Windows95/98 b. Run "nf7d27.exe" to extract all files. c. Run "runme.bat" *** Please notice that we suggest you flashing the bios with switches "/py /sn /cd /cp /cc /cks /R" or by "runme.bat". Er det noe forskjell om jeg bruker "runme.bat" eller "/py /sn /cd /cp /cc /cks /R"? Lenke til kommentar
skol Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei, Det er ikke bedre støtte for skjermkort og store s-ata harddisker i den nyeste moddede biosen enn med den originale! Du kan bruke Abit sin Flashmenu og flashe i windows istedet for å knote med DOS kommandoer. http://www.abit-usa.com/downloads/bios/flashmenu.php Endret 10. februar 2005 av skol Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 :!: Mitt Abit NF7-S 2.0 ble flashet med orginal bios. HAdde problemer med å installere drivere til Radeon 9700PRO og etter flashinga gikk kortet som en drøm. Nå eier jeg et Club3D Geforce 6800GT. Det funker bra. Har en Xp 2400+ klokket til 2.2Ghz (2700+) Bruker 3/3 Fsb/dram Orginalt er rammen PC3200 400Mhz TwinMos Dual Channel 2*512= 1GB. Satte latency på 2-2-2-5 og believe me..... fikk mye bedre ytelse enn da jeg hadde på 400Mhz standard. Ytelsen Økte med ca 10fps i alle spill. Ingen øking i Vram heller. Skal prøve med en Barton 333Mhz eller en 400mhz Fsb. Ytelsen vil gå opp garantert. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Muligens jeg lagde rom for missforståelse men jeg har aldri flashet biosen min. Den er original fra da jeg kjøpte kortet. Er det noe forskjell på biosen fra fabrikk og nyeste? Endret 10. februar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
skol Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei, grunnen til at det blir gitt ut nye BIOS-versjoner er for å rette opp feil/mangler og legge til/fjerne funksjonalitet. Dersom du bruker RAID kontrolleren så var det problemer med at det oppsto korrupte filer på harddisken før en viss BIOS-revisjon, tror det ble fikset med v1.22 og oppover. Du kan lete opp informasjon på følgende forum: http://www.nforcershq.com/forum/ Et godt råd er: If it ain't broken, don't fix it! Forutsatt at du ikke opplever problemer! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 For min del, Takk for nyttig informasjon. Har lasta ned den Abit Flashmenu, kjekt å ha dersom problemer skulle oppstå. Da forblir min originale bios fra 2003 en stund til. Er livredd for at hovedkortet skal bli ødelagt på grunn av en dårlig Bios flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå