Gå til innhold

HW-encoding i R9600AIW+Mediaportal problem

Muffinman

Anbefalte innlegg

Har kjøpt dette skjermkortet til mitt første HTPC-prosjekt. Etter å ha kommet til at jeg skal satse på Mediaportal som grunnlag har jeg holdt på å teste diverse funksjoner. Men jeg har problemer med å få hw-basert mpeg encoding ved opptak fra tv-tuner i skjermkortet til å fungere. Jeg får tre valg i menyen for capture cards i Mediaportal; Ati Rage Theater Video Capture Card (general MCE card), det samme med (S/W encoding card) og det samme igjen med (H/W encoding card).

Så får man masse valg på egenskapene til enheten man måtte velge, men har prøvd tv-tuner og video capture device bl.a.

Det burde være innlysende at man må velge H/W encoding card, og alt dette funker tilsynelatende helt til man prøver å spille av opptaket. Da skjer nemlig ingenting, og ved sjekk i opptaksfolderen er det ikke havnet noen fil er. Hvis jeg velger S/W encoding card som device blir det opptak, men det er begrenset hvor stor komprimering man klarer i realtime med en XP2600+ før opptaket hakker.

Timeshifting i Mediaportal har jeg heller ikke fått til å fungere, valget i menyen er "fadet" slik at det ikke går an å slå på eller av. Regner med at dette henger sammen med at jeg har problemer med opptak.

Er det noen som har peiling på dette som kan fortelle meg nøyaktig HVOR langt jeg er på jordet eller om jeg kanskje er på feil jorde? Regner med at det er hw encoding på dette kortet i og med at det reklameres med mulighet for timeshifting på prospektet. Kanskje encodingen må enables i driver? Alle tips mottas med takk.

HTPC`en kan sees her.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...